Inlägg från: Ciccin3 |Visa alla inlägg
  • Ciccin3

White Trash

Gud vilken trevlig tråd, kul att se att så många skriver i trådarna som handlar om wt. Intresset verkar stort! Glädjande må jag säga.

Wt kan se olika ut, här är ett exempel:

Ett par, hon 21 han 25. Hon blev gravid med sitt första barn när hon va 17, dåvarande pojkvännen och bebisens pappa ligger nu för tiden med hennes fd. bästa kompis. Men i julas träffade hon Jimmy och snart ska dom ha bebis, det bli hennes andra och Jimmys tredje. Jimmys andra barn bor med sina mammor.
    Jimmy gick fordonslinjen men skolkade jämt och fick inga slutbetyg, men vet hur man byter oljefilter och växellåda så han jobbar svart på sin farbrors mack ibland.
    Hon hoppade av skolan när hon blev gravid och "ska väl" plugga på komvux sen. Jobbade extra på ett äldreboende ett tag, men blev utbränd andra veckan. Jobbigt va det.

Nyheterna är nåt dom vet att politiker tittar på, inget dom själva är intresserade av. Men Outsiders är ett skoj program. Förra veckan va Jimmys bästa kompis med och berättade hur det är att leva med en uppblåsbar flickvän.

Hunden har dom fått av hennes pappa, hans schäfer satte på grannens pudel, och valparna blev SÅÅÅ söta, dom kunde ju bara inte stå emot. Tindra heter hunden, det är fint. Det ska bebisen heta om det bli en flicka, sonen heter... tadaaa... Cevin. Det är lite coolt, sticker ut, lite annorlunda stavning. Man hänger ju med i svängarna, liksom.
    Jimmy vill dock ha en rottweiler som ska heta Rocky.

Ingen av dom har någonsin röstat. Det är iaf samma skit alltihop, politiker bara lovar men gör inte ett jävla skit. Tex så fick dom grina sig till socialbidraget fast dom självklart har rätt till det. Vad ska dom annars göra, bo på gatan eller??

Här råder det brist på: Intresse för samhället de lever i, ointresse för hur de själva kan påverka sin situation. Brist på utbildning, brist på intresse att skaffa sig en utbildning.

Detta mina vänner, va ett av tusentals exempel.

Och detta va bara min entré i tråden.

Lit de parade
  • Ciccin3
    BrideOf Rocky skrev 2007-02-22 10:25:19 följande:
    Kopierar från en annan tråd.det finns ju olika sorters WT. Dom som växer upp i invandrartäta områden och bara umgås med invandrare och bryter och har barn som är mulatter.DET är ju jävligt WT.Sen finns det ju dom som bor på landet och har skinnväst och fula taueringar och jagar på hösten och äter kött och potatis och lyssnar på Bruce Springsteen.Dom är också jävligt WT.(Och så sånna som mig som är en blandning av ovanstående typ)Vi som verkligen ÄR WT måste ju ta tillbaka ordet.Som Blatte, det tog ju invandrarna tillbaka.Upp till kamp för WT!Jag är sjukt stolt över mitt liv som WT!
    Jag som spelar i motståndarlaget och är duktigt hatat för att jag diskuterar fenomenet här, måste nog göra dig besviken.

Du och din familj är inte wt.
    Lit de parade
  • Ciccin3
    Indianica skrev 2007-02-22 11:23:33 följande:
    Glömde några saker: En WT stavar alltid som en kratta. Är han/hon stockholmare t ex skriver de : e de så lixom typ. Ja hajjar inte. Osv.De lyssnar på Radio Rix och tror att Aftonbladet är en tillfölitlig källa. Handlar sin mat på Willys och möbler mm på Rusta eller dylika butiker.

Bokhyllan, tv-bänken och cd-stället kommer alltid från Jysk. I form av ett stort åbäke där allt sitter ihop och tar upp en hel vägg. Glasdörrar med frostat glas, bokhyllan/tv-bänken/cd-stället är av björfanér, fast dom ville ha den i ek.

Högst upp på denna möbel står tio tomma Absolut Vodka på rad, som en del av inredningen.
    Bakom vodkaflaskorna står två vinflaskor i regnbågens alla färger.

Tomma.

Lit de parade
  • Ciccin3
    Muppet skrev 2007-02-22 11:31:33 följande:
    hmmm. om man inte vill vara en white trash så får man inte handla på willys??? OOpps! Jag tror jag måste "byta upp" mig och börja handla på nk då istället.
    En till som har fattat hela grejen.

Allvarligt talat, hur gör ni för att helt bortse från alla de inlägg där vi gång på gång förklarar att man inte BLIR wt för att man heter ett visst namn, handlar på ett visst ställe eller fick barn när man va 17?

Man blir inte överklass för att man köper ett äpple i Östermalmshallarna.
    Lit de parade
  • Ciccin3

Jag tycker inte heller att översättningen av wt är speciellt vacker. När jag skriver wt så syftar jag inte på att människor är skräp, det har helt enkelt blivit ett ord som för mig beskriver en viss grupp av människor.

Underklass passar inte bättre, för all underklass är inte wt.

Men om någon annan har ett bättre förslag så är jag inte sen att ändra mig, lovar.

Lit de parade
  • Ciccin3

Nu kommer jag automatiskt att döpa ungarna till Kevin och Tindra och nästa bokhylla ska inhandlas på Jysk, så bara måste det bli nu!

Jävla skinnhelvete till soffjävel!

Lit de parade
  • Ciccin3

Min är inte stor och fluffig, den är liten och stram, hoppas jag klarar mig nu. Den är inte inköpt på Jysk eller Ikea heller.

Vi åker till Irland ikväll, det sista jag gör är att sätta eld på soffan innan jag stänger dörren.

Lit de parade
  • Ciccin3
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:27:10 följande:
    Njae, det är ju ändå skinnsoffa. Spelar ingen roll om den är stor och fluffig eller inte, den är fortfarande av skinn och därmed WT.
    Min hund är också wt.

Så jag ligger nog illa till.

Och kollar man bilden på min sambo med brallorna under armhålan så är det nog också rätt wt.

Kört för mig.
    Att vara intelligent i denna värld är ett jävla straff
  • Ciccin3

Haha!

• Ciccin3

Den här skiljer sig en del, kanske klarar sig? Fast jag hade ju kunnat puffa upp den högra kudden som är framför datorn, som är nertrampad av hunden innan hon lagt sig tillrätta. Wt-hunden.

• Ciccin3
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:31:16 följande:
    Det spelar ändå ingen roll vad det är för färg och vilken volym soffan har. Är den av skinn så är den WT.
    Och hunden är också wt, glöm inte den!
  • Ciccin3
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:38:35 följande:
    Det är WT för mig, sen har jag även fått höra att skinnsoffor är WT.
    Sluta mobba min soffa nu, den kan bli sårad!

Och jag känner vibbar av mobbning här, hur tror du det känns för min soffa? Jag kanske måste börja använda massor med utropstecken snart, så upprörd blir jag!!!!!!!!!!
  • Ciccin3

I min wt-soffa ligger en wt-hund. Nej nu bryter jag ihop.

• Ciccin3

Jo, sofforna som moomin länkat in är extremt wt.

• Ciccin3

Hahaha!

Men vart hittar du alla dessa mästerverk? Är det på blocket? Då ska jag ringa på annonserna pronti!

• Ciccin3

PRONTO*

• Ciccin3
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:45:41 följande:
    Indianica, och det bestämmer du? :)
    Du bestämmer att min soffa är wt, Indianca bestämmer över fem andra soffor, Moomin bestämmer över sofforna på blocket och själv grinar jag bara.
  • Ciccin3
    I am 14% White Trash.
    Not at all White Trashy!
    You, my friend, have class. You are so not white trash. You are more than likely Democrat, and your place is neat, and there is a good chance you may never drink wine from a box.

14%, är den satans soffans fel.
  • Ciccin3

Jag kan hjälpa alla som inte förstår det amerikanska språket. Men det kostar ju några % på resultatet.

• Ciccin3
    Indianica skrev 2007-02-22 13:38:54 följande:
    De har en hund som de inte har råd att ta till veterinären när den blir sjuk. De har inte heller råd att avliva den, så det blir en kvalfylld död om den blir dödssjuk
    Dom har ALDRIG försäkring.
    Dom matar den med Willys hundfoder och den har kronisk urinvägsinfektion samt fäller kopist eftersom pälsen mår som sig bör av fodret.

Källa: Erfarenhet av div. kurser.
Svar på tråden White Trash