Inlägg från: Moomin |Visa alla inlägg
  • Moomin

White Trash

Jag o mina killar skrev 2007-02-21 16:16:26 följande:
    Håller med Lövet2. Tycker personligen att det är j*vligt ouppfostrat att kalla en annan människa för White Trash! Skulle aldrig göra det. Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash. Hur kan man sätta en WT etikett på en människa dömt på deras namn? Förstår faktiskt inte det? (¯`°•.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.•°´¯)
    Tycker du att det är lika ouppfostrat att kalla någon för snobb?

Sen har du tydligen missuppfattat hela Kevin/Tindra-grejen. INGEN har sagt att man är WT för att man kallar sitt barn det ena eller andra. Däremot är det så att vissa namn är överrepresenterade bland barn från outbildad fattig underklass med dålig uppfostran (WT).  Därför får många såna associationer av dessa namn. Därmed inte sagt att man är WT bara för att man heter Tindra eller Kevin. Förstår du skillnaden?
    Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Moomin

Ts: Jag undrar fortfarande. Är det lika ouppfostrat att använda epitetet snobb på någon?

Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
  • Moomin
    Ciccin3 skrev 2007-02-22 11:53:21 följande:
    Jag tycker inte heller att översättningen av wt är speciellt vacker. När jag skriver wt så syftar jag inte på att människor är skräp, det har helt enkelt blivit ett ord som för mig beskriver en viss grupp av människor.Underklass passar inte bättre, för all underklass är inte wt.Men om någon annan har ett bättre förslag så är jag inte sen att ändra mig, lovar. Lit de parade
    Håller med. Jag översätter inte begreppt ordagrant utand et har helt enkelt blivit ett epitet....

På människor som svär åt sina barn, pratar med mat i munnen, går i mysbyxor på stan, fuskar med bidrag, plockar bort sina ögonbryn, har furumöbler och jätteplatttv med megahögtalare i vardagsrummet....
  • Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:00:33 följande:
    Nej, men det är ju det det betyder, att man är skräp. Förstår inte varför ni envisas med att fortsätta säga det när ni vet vad det betyder.
    Jag antar att du brukar kalla Denniskorvarna för het hund också?
  • Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:04:48 följande:
    Om man ska gå enligt det ni säger så kan ju WT likagärna vara korgliknande kökstolar och skinsoffor.
    Skinnsoffor är definitivt WT.
  • Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:06:23 följande:
    Isåfall är Ciccin WT
    Ja Om hon har överdimensionerade beiga "fluffiga" skinnsoffor så är hon nog WT
  • Moomin
    fisbubbla skrev 2007-02-22 12:10:53 följande:
    Nej, skinnsoffor som skinnsoffor.
    Nej så är det inte. Det finns olika skinsoffor. Ju större och fluffigare desto mer WT
    Ciccin3 skrev 2007-02-22 12:13:17 följande:
    Nu kommer jag automatiskt att döpa ungarna till Kevin och Tindra och nästa bokhylla ska inhandlas på Jysk, så bara måste det bli nu!Jävla skinnhelvete till soffjävel! Lit de parade
     Det är bara för dig att dra iväg till Galne Gunnar och köpa nya kläder. Jyskhylla har du väl redan? Som matchar skinnsoffan menar jag...
  • Moomin
  • Moomin

En WT-soffa

• Moomin

en till

Svar på tråden White Trash