Inlägg från: Jag o mina killar |Visa alla inlägg
  • Jag o mina killar

White Trash

Nu ser man ju White Trash överallt på detta härliga forum
    Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL

Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
    Vad står begreppet för i dina ögon?

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden White Trash
  • Jag o mina killar
    Tini skrev 2007-02-21 12:51:46 följande:
    Framför mig ser jag....En vit familj på en husvagnscamping. Pappa med hockeyfrilla och keps med rutig skjorta och smutsiga jeans. Mamman har blonderat hår med mörk utväxt , dålig hy och cigg i munnen och vita jeans. Barnen är smutsiga och socialtjänsten har koll på dom. Barnen heter Ronny och Nicole!Ooops. *skäms* ****Stolt mamma till William 050210****
    hehehe!
  • Jag o mina killar

Håller med Lövet2.

Tycker personligen att det är j*vligt ouppfostrat att kalla en annan människa för White Trash! Skulle aldrig göra det.

Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash. Hur kan man sätta en WT etikett på en människa dömt på deras namn? Förstår faktiskt inte det?

• Jag o mina killar

Jag säger som min far:

-Sverige har blivigt aldeles för amerikaniserat Räcka ut tungan

• Jag o mina killar
    azofia skrev 2007-02-21 16:23:52 följande:
    En liten förtydling som riskerar att låta mesig efter tidigare inlägg haha men here goes: jag anväder inte uttrycket själv, men när ngn säger det är det personer i mitt ovanstående inlägg jag tänker på...
    Åh, nu låter jag otroligt dum men vad menar du?
  • Jag o mina killar
    Moomin skrev 2007-02-21 16:47:00 följande:
    Tycker du att det är lika ouppfostrat att kalla någon för snobb?Sen har du tydligen missuppfattat hela Kevin/Tindra-grejen. INGEN har sagt att man är WT för att man kallar sitt barn det ena eller andra. Däremot är det så att vissa namn är överrepresenterade bland barn från outbildad fattig underklass med dålig uppfostran (WT).  Därför får många såna associationer av dessa namn. Därmed inte sagt att man är WT bara för att man heter Tindra eller Kevin. Förstår du skillnaden? Skriver man om en synål är det genast någon enögd jävel som känner sig träffad...
    Lessen att jag inte svarat på stört, har en liten som är grinig..

Så vitt jag vet har jag inte sagt ngt om snobb.
    Men nej jag tycker inte det är lika ouppfostrat, visst det är oförskämt det med.
    Men jag tycker att det är mer att klanka ner på en annan människa att säga White Trash är snobb. Men det är ju upp till var och en vad den tycker om det.

Och Tindra och Kevin diskussionen. Den har jag inte varigt inblandad in har läst ett inlägg här och ett där så det kan jag mycket väl ha missuppfattat. Men men, man kan ju inte ha rätt gämt
  • Jag o mina killar
    lluvia skrev 2007-02-21 19:08:58 följande:
    Jag o mina killar:"Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash."Oj! Finns det någon som tycker det?!
    det harvarigt stora diskussioner om det här på FL men jag har bara läst ett i9nlägg här o där och har tydligen missförstått. Men av det lilla jag läst så är det min uppfattning att det finns folk som tycker det...
  • Jag o mina killar
    lluvia skrev 2007-02-21 19:26:42 följande:
    Jag o mina killar:Jag tror att du har missförstått grovt. Vill du att jag ska förklara?
    nej du behöver inte förklara det är lugnt, jag hoppas verkligen att jag har missförstått det hela, det vore ju hemskt annars
  • Jag o mina killar
    azofia skrev 2007-02-21 16:42:12 följande:
    Jag o mina killar: nejdå du låter inte dum, det är jag som är eftermiddagstrött o skriver luddigt... Jag ville bara förtydliga att jag inte använder orden White Trash (förutom i ironiska sammanhang). Men om jag hör någon säga White Trash så tänker antar jag att de menar folk som får all sin samhällsinfo från aftonbladet och efterlyst.Tydligare? =-)
    Japp 
  • Jag o mina killar
    I am 17% White Trash.
    Not at all White Trashy!
    You, my friend, have class. You are so not white trash. You are more than likely Democrat, and your place is neat, and there is a good chance you may never drink wine from a box.
  • Jag o mina killar

Ganka bra faktiskt

• Jag o mina killar

Jag tror jag föll pga tatueringarna....

• Jag o mina killar
    Ciccin3 skrev 2007-02-22 13:11:25 följande:
    Jag kan hjälpa alla som inte förstår det amerikanska språket. Men det kostar ju några % på resultatet. Att vara intelligent i denna värld är ett jävla straff
    hehehe!
  • Jag o mina killar
    TEDDEN skrev 2007-02-22 13:17:31 följande:
    Har ni hunnit diskutera WT-honan vs WT-hanens olika beteende mönster ännu?
    Jag tyckte mig se det längre bak i tråden när jag skummade igenom den...
  • Jag o mina killar

Oh my! Jag är mest WT!!!!

• Jag o mina killar
    xxmeyaxx skrev 2007-02-22 13:32:17 följande:
    Min fråga lyder,Varför är det så hemskt att ha ett barn med ett sk. WT-namn? När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
    det undrar jag oxå Fundersam
  • Jag o mina killar
    spacecandy skrev 2007-02-22 13:35:01 följande:
    Hur läger ni in era resultat? Det är svårt att vara hjälte när ingen ser på...
    Markerar och kopierar sen klistrar in i inlägget
  • Jag o mina killar
    xxmeyaxx skrev 2007-02-22 13:48:12 följande:
    Jag slog dig. 24%. När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
    Phu tur att jag inte var värst
    xxmeyaxx skrev 2007-02-22 13:49:17 följande:
    tror ärligt talat att man inte får svar på det.. När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
    inte jag heller....
  • Jag o mina killar

Ok, en kommentar från mig som lånat "Jag och mina killar", för några sekunder.

Först och främst, White trash kan jämställas med Black trash, och är därför ingen rasjämföreslse. Som jag ser det så representerar WT det slentrianmässiga handlandet i samhället som leder till negativa konsekvenser. WT har därför ingenting med klasstillhörighet att göra. Ett exempel på WT är exempelvis en väl sammanhållen grupp som, tack vare sin inskänkthet, ser snett på andra grupper inom samhället. En sådan grupp skulle kunna vara både högutbildad och lågutbildad, så därför är utbildning heller ej av relevans.

Det vesäntliga i frågan handlar om synen på andra människor. Spelar det egentliget någon roll huruvida en person tjänar massvis med pengar eller om personen ifråga går på socialbidrag. Orsakerna kan faktiskt motivera detta. Det viktiga är hur personen ifråga agerar, eller arbetar mot/med sina medmänniskor.

/Fredin

Svar på tråden White Trash