White Trash
Det verkar nästan vara det nya "inne" ordet på FL
Men vad betyder igentligen WT för dig igentligen?
Vad står begreppet för i dina ögon?
Håller med Lövet2.
Tycker personligen att det är j*vligt ouppfostrat att kalla en annan människa för White Trash! Skulle aldrig göra det.
Tycker inte att för att man har ett barn som heter Tindra eller Kevin så är man White Trash. Hur kan man sätta en WT etikett på en människa dömt på deras namn? Förstår faktiskt inte det?
Jag säger som min far:
-Sverige har blivigt aldeles för amerikaniserat ![]()
Ganka bra faktiskt ![]()
Jag tror jag föll pga tatueringarna....
Oh my! Jag är mest WT!!!!
Ok, en kommentar från mig som lånat "Jag och mina killar", för några sekunder.
Först och främst, White trash kan jämställas med Black trash, och är därför ingen rasjämföreslse. Som jag ser det så representerar WT det slentrianmässiga handlandet i samhället som leder till negativa konsekvenser. WT har därför ingenting med klasstillhörighet att göra. Ett exempel på WT är exempelvis en väl sammanhållen grupp som, tack vare sin inskänkthet, ser snett på andra grupper inom samhället. En sådan grupp skulle kunna vara både högutbildad och lågutbildad, så därför är utbildning heller ej av relevans.
Det vesäntliga i frågan handlar om synen på andra människor. Spelar det egentliget någon roll huruvida en person tjänar massvis med pengar eller om personen ifråga går på socialbidrag. Orsakerna kan faktiskt motivera detta. Det viktiga är hur personen ifråga agerar, eller arbetar mot/med sina medmänniskor.
/Fredin