Inlägg från: xxmeyaxx |Visa alla inlägg
  • xxmeyaxx

White Trash

Min fråga lyder,
    Varför är det så hemskt att ha ett barn med ett sk. WT-namn?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Jag o mina killar skrev 2007-02-22 13:26:50 följande:
    Oh my! Jag är mest WT!!!! (¯`°•.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.•°´¯)
    Jag slog dig. 24%.
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx
    Jag o mina killar skrev 2007-02-22 13:33:44 följande:
    xxmeyaxx skrev 2007-02-22 13:32:17 följande: Min fråga lyder,Varför är det så hemskt att ha ett barn med ett sk. WT-namn? När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*det undrar jag oxå (¯`°•.¸ ღ Stolt mamma till Emilღ ¸.•°´¯)
    tror ärligt talat att man inte får svar på det..
  • xxmeyaxx
    helenagbg skrev 2007-02-22 14:30:20 följande:
    Det är väl inte hemskt att ha ett namn som klingar lite WT. Finns ju massa namn som är lite överklass eller gaynamn eller vilken kategori alla y namn hamanar i( ronny, conny, sonny ect) Det är väl skit samma....
    Jag tycker det verkar vara hemskt. Iaf när jag läser här på FL.
    Folk startar hattrådar om namn osv och kallar dom för WT. Vitt skräp! Man väljer att kalla ett litet spädbarns namn för skräp. Jag ser INGENTING som skräp med bebisar. Inte ens deras namn. Oavsett om de heter Kevin, Torsten eller Anders.
  • xxmeyaxx
    lluvia skrev 2007-02-22 14:44:17 följande:
    xxmeyaxxJag tycker det är synd om barn som får namn som är mer eller mindre kända för att vara populära i underklassen.Det blir lite som att gå runt med en skylt där det står "mina föräldrar är outbildade, arbetslösa och fattiga". Även om föräldrarna inte är outbildade, arbetslösa och fattiga så står det så på skylten.
    Är det så hemskt då? Att vara outbildad, arbetslös och fattig då?
    Visst är det hemskt att inte ha pengar. Men man är ju absolut inte mindre värd för det.
    Och jag tror inte att någon av alla dessa Kevinsar anser att deras mamma / pappa är hemsk för att dom gav honom en namn som folk anser vara WT. Mitt namn är WT a la 80-tal. Jag har då aldrig lidit.

Jag tycker ärligt talat att det är snobberi att uttala sig på sådana sätt.
    "Är ditt namn Kevin? Guudd, så WT" är samma sak som att säga:
    "Är ditt namn Kevin? Din mamma är arbetslös va? Och din pappa är säkert rätt outbildad?"

Jag tycker det är samma sak.. Lika kränkande.
  • xxmeyaxx
    xxmeyaxx skrev 2007-02-22 23:21:18 följande:
    Jag tycker ärligt talat att det är snobberi att uttala sig på sådana sätt."
    Citerar mig själv och menar att springa runt och nedvärdera klassamhällen är bara dumt.
    Och menar att denna text var menad att visa hur dumt det faktiskt är, oavsett om det gäller överklass/snobb och WT.. Förstår ni? :)
Svar på tråden White Trash