Inlägg från: Lilla My i Finland |Visa alla inlägg
  • Lilla My i Finland

Dysmeli

Jaaa! Här är ni ju!!! Trodde alla hade försvunnit, men här är ni ju!

Här går det inte så bra med protesen... Lilleman vill inte alls ha den. Blir bara arg och sitter o drar i den... Använder heller inte armen alls då han har protesen... Utan protes använder han armen och lillhanden...

Sååå, jag vet inte vad man ska tro...

När har era småttingar börjat krypa? De ska absolut ha lilleman att krypa vid fysioterapin... Tror ju inte att han kommer att börja krypa förrän han går, meeen... Jag kan ju ha fel. Han trivs någorlunda på mage nu, men blir frustrerad snabbt då han inte kommer nånvart. Helst vill han sitta i läragåstolen. Då är han kung! Hundarna flyr för sina liv då han kommer sättandes runt hörnet i stolen!

• Lilla My i Finland

Jag har heller aldrig fått nån förklaring, men nånstans har jag läst att det kan bero på att den delen som fattas har varit utanför fosterhinnan... Tycker att läkarna skulle ha undersökt hans arm mera om det varit nån blodpropp eftersom han också har hjärtfel... Men, men...

Visste ni andra om att era barn hade dysmeli före de blev födda? Inte vi... Inte hjärtfelet heller syntes...

• Lilla My i Finland

Här har vi nästan gett upp hoppet med protesen... Lilleman gillar den inte alls... Och han använder sin arm jättebra utan protesen. Vet inte hur vi ska göra. Tips?

• Lilla My i Finland

tossin - nej, ingen ergoterapi ännu. Bara fysioterapi, och där koncentrerar de sig på att lära honom krypa eller åtminstone ta sig fram... Utan protes...

• Lilla My i Finland

Vår lilleman fick sin protes då han var ca 7 månader då han fick sin. Gick bra till en början, men sen blev det sämre och sämre. Så nu har vi inte haft på protesen på säkert 3 veckor... *skäms* Men som jelena2 sa, man vill ju inte plåga dem...

Åt oss sa proteskillen att vi skulle öka tiden successivt, från 15 minuter till nån timme på några veckor, samt att vi alltid skulle ta bort den då han sover, eftersom blodcirkulationen är sämre då... Men han har ju hjärtfel också, så det kan ju vara dels därför han sa så...

• Lilla My i Finland

tossin - operation? Hur? Träffade annars en mamma som har en flicka med dysmeli, lika som vår lilleman, i Vasa i tisdags! Hon jobbar i kassan där och blev jätteglad då hon såg lillemans lilla arm!

• Lilla My i Finland

1 år o 8 månader tror jag. Vi pratade bara sådär snabbt...

Svar på tråden Dysmeli