• tossin

Dysmeli

Hej alla dysmelister. Vår gamla tråd stängdes för svar så jag öppnar en ny tråd här.

• Svar på tråden Dysmeli
  • tossin

Hej, det verkar bli problem med att få en ergoterapeut. Det finns ingen! Idag fick vi rehabiliteringsplanen och där rekommenderades 2x fysioterapi i veckan och en gång ergoterapi. Hur var det med träningen för er andra? Har annars haft mycket problem med fotprotesen nu och varit och fixat den 4 gånger på fyra veckor...

• tossin

Det är nog samma här att är han utan protes så använder han armen jättemycket men har han protesen så låter han den hänga utmed sidan bara.

• tossin

Det slog mig just att har någon av er fått någon förklaring av läkare varför era barn har dysmeli? Vi har aldrig fått något svar.

• tossin

Ni är nog i en helt annan situation när ni vet om dysmelin redan innan barnet är fött. Vi visste ju inte heller om något men jag vet å andra sidan inte heller om det sku ha gjort saken bättre om jag visst om det. Jag är ändå så orolig så jag tror att det va bäst så här. Va ute idag i det härliga vädret och satt och drack kaffe och saft då det slog mig att jag tror inte att det finns något som min son inte kan som andra barn med alla lemmar kvar kan. Han är så skicklig och hittar egna lösningar våran älskling.

• tossin

Förresten Lilla My det där med krypandet så är jätteviktigt för fysioterapeuter för de tror att det har ett samband med inlärningen. Jag tror säkert att er lilleman kommer att börja krypa då vår gjorde det också, utan proteser. Allt tar sin tid!

• tossin

Titta just Elliver in på er sida. er protes liknar mycket vår protes. Men hur funkar det när er kille redean har finger som hamnar in i protesen?
    Välkommen hit Jelena!

• tossin

Elliver, har ni fått någon hjälp med protesen? Alltså att lära sig att använda den?

• tossin

Vi väntar på att få börja med träning. Just nu är handen sönder, verkar som om det är några trådar som sluppit lös.

• tossin

Det är precis lika här Lilla My! Har ni någen ergoterapeut som tränar med er lillkille?
    När Elliver börja ni med protes? Vi har nog bara en protes åt gången men det är ju ganska ofta som den ska förnyas.

• tossin

Vår kille va 2år när han fick sin myoelektriska protes och han har ju en benprotes också som säkert inverkar på motivationen med att klä på flera proteser. Men jag hoppas att det ska bli ändring på det här nu då vi får hjälp av en ergoterapeut.

• tossin

Hejsan, fick tid för operation för lilleman i början på juni och då ska han klara sig utan fotprotes i 4 veckor! Det kan bli tufft!

• tossin

Det benet där han inte har någon fot så är lite snett så det skall rätas opp för att det ska bli enklare med protes i fortsättningen. Hur gammal var den flickan i vasa som har dysmeli?

Svar på tråden Dysmeli