• Anonym (pengar)

Jag vill tjäna mera pengar!

Idag tjänar jag inte så bra och vill tjäna mer pengar!
    Det finns dom som har det sämre jag vet men dom flesta tjänar mer.. Har fått många nya bekantskaper på sista tiden o alla bor i stora/normalstora hem o två nyaare bilar osv (vi bor på landet o här är bilen ett måste) hur har man råd med det?
    Ja jag blir lite avis men vill göra något åt det. Vi bor jättelitet och har inga andra lån, gamla bilar osv..

Jag vill plugga men till vad? Eller ska jag bara byta jobb?
    Vad kan man tjäna pengar som? (naturligtvis inget olagligt)

Har du något bra tips? Jag har ett litet barn så jobba massa extra är inte att tänka på.

• Svar på tråden Jag vill tjäna mera pengar!
  • solsken

Hade varit kul att veta!

Hur man tjänar mera pengar.

• Disis

Som säljare kan man tjäna mängder med pengar!

• FlamingRed

Är du seriös?

Man tjänar bara pengar om man blir bra på något man brinner för.

• Disis

Jag har tjänat massor med pengar på att ge mig fan på att lära mig sälja något som jag från början inte haft något intresse utav. Sen att det inte håller i längden att arbeta med något som man egentligen inte är intresserad av, är en annan femma. Jag gav det ett år och har både köpt lägenhet, bil, resor och sparat en slant på banken.

• Emmies mamma

De flesta vill nog tjäna mer pengar. Själv började jag jobba med hemförsäljning när min dotter var liten. När jag sedan gick tillbaka till mitt ordinarie jobb kunde jag jobba mindre tack vare den inkomst jag har från hemförsäljningen. Om man åker iväg och jobbar ibland på kvällarna eller en söndageftermiddag när mannen är hemma med barnet så känner jag det som en bra lösning.

Du skriver att du inte vill ta på dej en massa extrajobb men mitt tips är ändå att skaffa ett jobb där du kan styra själv när du vill/kan arbeta så känns det inte betungande.

• Kjell2

Jag tjänar hyfsat bra, över 40 000 per månad. Jobbar som chef på ett IT-bolag. Har pluggat till civilingenjör och sen tagit en massa utmanande jobb där jag alltid försökte göra mitt bästa. Har flyttat runt en del och även jobbat utomlands för att få bra erfarenheter. Det har kostat en del men nu har jag ett välbetalt, roligt jobb med fina möjligheter.

Så om du vill följa mitt exempel så hoppa på en bra längre utbildning, t ex civing, läkare, jurist. Ta sen utmanande jobb och prestera bra. Med tiden kommer du gå upp i lön.

Lycka till!
    Kjell

• Disis

och fått ett nyttig erfarenhet/merit på köpet. så nu ska jag plugga och jobba extra som säljare.

• Anonym (pengar)

Ok gå efter intresse alltså.

Säljare, ja vad ska man sälja då?

• Disis

Jag har jobbat som säljare på Telenor, men det finns ju allt möjligt..

• Anonym (pengar)

vad har du för utbildning då?

Svar på tråden Jag vill tjäna mera pengar!