• lina85

GI-frukost

Jag vill ha tips på GI frukostar!
    Gärna som går snabbt att göra och som jag orkar äta kl 4 på morgonen, men som mättar. Även frukostar som jag kan äta på helgerna när jag har mer tid.

Och sen vill jag ha tips på vad man kan äta för "snacks". I mitt jobb så kör jag en hel del bil, och äter då små mellanmål, små kickar för att orka med att jobba. Nu blir det ofta kakor eller keks, gärna med choklad på.
    Men jag vill ha nåt annat jag kan knapra på som är nyttigare!

• Svar på tråden GI-frukost
  • missteddy

till frukost för jag en omelett och äter 2 dl fil

• Älskade Ängel

ägg och bacon e väl en klassiker?

• K24yrs

ts far jag sna lite i din trad.
    undrar bara vad äter man till ägget och hur manga ägg ska det vara?

• lina85

tack för tipsen!
    ska testas imorn!
    Har ni fler förslag?

• noni

Jag brukar äta äggröra på 2 ägg med bacon eller rökt skinka, till det en klick philadelphia ost och tomat!

• lina85

puttar lite för jag vill ha fler tips!

• Linda365

När jag höll på med GI så åt jag kokta ägg,ostkuber och avocado ganska ofta,gott och jag höll mig mätt länge.Varvade det med omeletter med bacon o ädelost med klippt gräslök över.

• Mirro

I rivstarten åt jag mycket ägg i olika former (kokt, stekt, i hack, i röra, omelett, florentin, etc. Ägg, ägg och åter ägg...) med bacon, sparris och andra grönsaker. Ibland också rågkusar med skinka ost och grönsaker, eller en tallrik yoghurt med osötad musli och bär. Något gott är också att riva ett halvt äpple och blanda med keso och kanel. Riktigt gott! Rivstarten är ju rätt hård.

Om du ligger i balansfasen kan du ju äta frukost som vanligt, men med GI-bra alternativ, t.ex. havregrynsgröt med hackade nötter och riven frukt el bär, yoghurt musli och macka, smoothie etc.

Svar på tråden GI-frukost