• Mafioso

Metallica i Globen

Skulle gärna försöka få tag på biljetter till Metallicas konsert i Stockholm den 12/7 och ge bort i present till min sambo. Såg att biljetterna skulle släppas nu på måndag. Nu är jag ju ny på sånt här med konserter och undrar, var köper man biljetterna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-21 20:02:56:
    Goddag yxskaft! Metallica på Stadion ska det ju vara

• Svar på tråden Metallica i Globen
  • Älskarlivet

Ja ticnet är nog den enda jag kommer på....Eller juliusbiljettservice finns också.....

DU får kolla på deras hemsidor för där står säkert information.

Bara så du vet är det sjukt svårt att komma in på dessa sidor eftersom alla går in samtidigt....
    Men eftersom jag varit på 2 Metallicakonserter så vet jag att det är VÄRT DET!

Lycka till, hoppas du får tag i biljetter!
    Priset borde ligga runt 400:-/biljett......

• Mafioso

Hittade på biljettnu.se där det gick att förhandsboka redan nu innan biljetterna släppts. Dock till höga priser, 795 för ståplats och 995 för sittplats. Någon som vet om de blir billigare om man väntar tills de släpps och inte förhandsbokar? Och ska man köra på stå- eller sittplats?

Känner mig helt novis på detta

• Husali

Det blir säkert billigare om du väntar, men du ska nog inte vara så säker på att du får tag i biljetter på måndag. Ticnet-sidan brukar bli överbelastad och omöjligt att komma fram på telefon. Tyvärr.

• Tjejtrazan

Så här står det på ema´s hemsida: "Biljetter till konserten kostar 550-700 kr + serviceavgift" och detta gäller biljetter från Ticnet...

• Minikatt

Det bllir med största sannorlikhet billigare om du bokar när de har släppts. Jag gillar sittplats bäst, tycker det verkar jobbigt att stå och trängas med massa folk i flera timmar. Fast man kommer ju närmare scen om man har ståplats.

• Minikatt

Ska du boka på Ticnets hemsida så är ett tips att logga in ett tag INNAN biljetterna släpps. Annars kommer man aldrig in, som flera redan sagt. Och boka biljetter på telefon är också dömt att misslyckas. Ticnet har ingen kö-funktion så kommer man inte fram så måste man försöka igen. Helt värdelöst!

Du måste förresten skaffa inloggning till Ticnet om du ska boka där. Gör det typ idag om du bestämmer dig för att boka där på måndag

• Mon

Om du verkligen vill se metallica hade jag förbokat för på måndag blir det svårt att få tag på biljetter garanterat!!! LYCKA TILL!!!

• Mafioso

Japp, fixade precis så att jag kan logga in på ticnet. Ska logga in en stund innan på måndag då och hoppas på det bästa.

Angående det här med stå- repektive sittplats så känner nog jag ocå att det skulle vara bekvämt med en sittplats. Frågan är ju vad sambon tycker, kanske mer rock´n´roll med ståplats. Kan ju inte direkt fråga honom för då förstör jag ju överraskningen.

Fler tips tas tacksamt emot!

Svar på tråden Metallica i Globen