• Mafioso

Metallica i Globen

Skulle gärna försöka få tag på biljetter till Metallicas konsert i Stockholm den 12/7 och ge bort i present till min sambo. Såg att biljetterna skulle släppas nu på måndag. Nu är jag ju ny på sånt här med konserter och undrar, var köper man biljetterna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-21 20:02:56:
    Goddag yxskaft! Metallica på Stadion ska det ju vara

• Svar på tråden Metallica i Globen
  • Mafioso

Mon: Kanske ska förboka då... Gulp, det var svårt detta

• Mafioso

Nån mer som har åsikter angående stå- eller sittplats?

• Minikatt

Ja, nog kan det kanske bli lite mer stämning, och som du säger rock´n´roll med ståplats. Men mig lockar det inte så mycket att ha folk bakom som puffar på en hela tiden för att dom vill komma längre fram och se bättre. Jag hade helt klart tagit sittplats

• ajnas
    Minikatt skrev 2007-02-21 14:38:03 följande:
    Ska du boka på Ticnets hemsida så är ett tips att logga in ett tag INNAN biljetterna släpps. Annars kommer man aldrig in, som flera redan sagt. Och boka biljetter på telefon är också dömt att misslyckas. Ticnet har ingen kö-funktion så kommer man inte fram så måste man försöka igen. Helt värdelöst!Du måste förresten skaffa inloggning till Ticnet om du ska boka där. Gör det typ idag om du bestämmer dig för att boka där på måndag
    Men brukar inte alla inloggade loggas ut en stund innan såna här stora släpp, för att undvika att folk "paxar en plats" långt i förväg? Har för mig att det varit så tidigare iaf.
    Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • Älskarlivet

Jo att vara inloggad innan biljetterna släpps tror jag inte är någon höjdare...Du måste ändå uppdatera hela tiden.

Beroende på er ekonomi så hade jag valt att förhandsboka om du vill vara helt säker.

Jag hade velat ha sittplats men jag tror att killar hellre tar ståplats!

• Mafioso

Älskarlivet: Ja visst känns det som en killgrej att stå upp på en konsert. Får se hur jag gör med det, jag ska ju med oxå

Ska nog förhandsboka iaf.

• Mafioso

Elin 83: Jo, jag vet. Men har aldrig varit där. Hur har det någon betydelse menar du?

• ajnas

Tror kanske elin tänker på att det står globen i rubriken

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
  • Mafioso

Ja, jag insåg precis mitt misstag . Stadion ska det ju vara!

• Mafioso

Någon som vet hur det funkar med förhandsbokning på biljettnu.se egentligen? Dom säljer ju egentligen biljetter i andra hand till marknadspriser, men hur kan man då boka biljetter som inte släppts ännu???

Finns det andra ställen att förhandsboka på?

• MrsFocker

Förhandsboka biljetter kan man väl inte göra. Har varit på flera av deras konserter o brukar ringa som en dåre kl 9 när biljetterna släpps. Dom brukar ju va totalt slutsålda på knappt två timmar så häng på utav helvete.
    Eller har dom fixat ett nytt system med förhandsbokning nu?
    *nyfiken*

• Mon

Jag lyckades få tag på två biljetter som jag ska överraska min sambo med ikväll...
    Hoppas att fler lyckades!

• Mafioso

Fick inga biljetter, har varit på dåligt humör hela dagen . Tråkigt oxå att så många köper extra biljetter och säljer på blocket, tradera mm för det tredubbla priset efteråt. Så mycket pengar har inte jag råd att lägga ut tyvärr.

Skulle förhandsbokat istället, men trodde inte trycket på biljetterna skulle vara så STORT.

Svar på tråden Metallica i Globen