• Vårkänslor

Någon som kan simcity 4?

Jag har spelat det ganska mycket.. Men det går inte så bra!.. Mina hus blir svarta hela tiden.. Hur undviker jag det?.. Måste jag riva och göra om?.. Finns det något fusk som tar bort det elr nått?
    Någon??

• Svar på tråden Någon som kan simcity 4?
  • Soffen

Hmm nu var det år och dar sen jag spelade Sim City 4 så jag är rätt ringrostig. Men anledningen till att husen blir svarta är väl att de som bor där flyttar därifrån eller att industrierna/affärerna läggs ner. Anledningarna till detta kan vara flera men det bästa svaret är nog att värdet på omgivningen är lågt så ingen vill bo/jobba där.

Finns det tillräckligt med jobb i närheten av ett bostadsområde, för det förbättrar värdet. Men industier precis intill försämrar läget. Finns det skolor och polis i närheten också bra för att höja värdet.

Du behöver alltså inte riva husen när de blir svarta utan helt enkelt bara förbättra förutsättningarna i området. Good Luck!

• Tosstess

pröva att planera en massa träd runtom, alltså precis vid husen, dte brukade funka för mig.(med en massa träd menar jag alltså MASSOR) lycka till

• Annika 1983

husen blir svarta när där inte bor någon. Människorna brukar flytta ut när skatterna är för höga? när det finns för få jobb osv.

• Vårkänslor

Tack för era svar!.. Nu har ja blivit klokare =)

Svar på tråden Någon som kan simcity 4?