• tilda81

Visst är det sötningsmedel i bravo juice?

Jag och sambon han disskuterat om bravo juice han säger att det bara är socker i från frukten medans jag säger att det är sötningsmedel i! annars skulle den vara lika sur som det är att köpa brämhult som är färsk pressad(är osäker på om den heter så) i den är det väl inte tillsatt nå sötningsmedel!

• Svar på tråden Visst är det sötningsmedel i bravo juice?
  • mimmipigg

Nej, jag tror inte att det är något sötningsmedel i!

Tror jos som är gjord på koncentrat blir lite mindre sur av sig själv, samma om man blandar från en sån där lite 1+4 tetra.

Men bara att kolla på innehållsförteckningen ju - jag tror jag har en hemma så jag ska springa å kolla nu.

• Sencha

Nä. Juice är juice. Inget mer. Alltså inget tillsatt.

• mimmipigg

Nej nu har jag kollat.

"Ingredienser: Juice av apelsin."

Slut.

Jag är inte förvånad för själv blir jag typ illamående av sötningsmedel för att det är så äckligt, och jag älskar Bravo-jos. En av mina värsta cravings faktiskt

• På Tiden

Det står ingenting om varken socker eller sötningsmedel i innehållsförteckningen...

• tilda81

så det är inget som är dåligt i bravo juice då?

Fan då fick sambon rätt som vanligt jag ska börja vara tyst härdan efter!

• tilda81

men jag fattar inte varför den är så söt medans brämhult verkligen känns färskpressad!!

• Sencha

tilda81: det beror ju på var/hur frukterna vuxit och en massa annat.

• tilda81

som brämhult den håller ju bara ett x antal dagar för att det inte är tillsatt något sötningsmeldel??!

• Mizzz

tilda81:
    Det beror på att brämhults är just färskpressad. Bravos är ju inte färskpressad, det ger en himla skillnad på smak, (är den inte pastöriserad eller liknade?)

Jag har en liten pojke i magen
Svar på tråden Visst är det sötningsmedel i bravo juice?