• Natalia82

Minns ni metallbrickan som man fick som liten?

Minns ni metallbrickan med halsband som man eventuellt fick som liten, förr i alla fall, där det står ens namn, efternamn och personnummer. Det ser ut som en identitetsbricka, liknande de som soldater har!
    Det står att blodgrupp printas in på eget bevåg...

Det står AA i hörnet av min bricka och samma sak på min sambos! Vet inte om det är blodgruppen eller bara ett märke!? Hans syster har blodgrupp 0 rh- .

Någon som vet om AA syftar på våran blodgrupp eller bara ett märke?

• Svar på tråden Minns ni metallbrickan som man fick som liten?
  • NALLEB

Bokstäverna står iaf för vilket län man hör till. Står Y på våra som står för Västernorrlands län.Men vad står siffrorna för?

• Dahliaer

Vi fick en hemskickad till dottern född -03 men då var hon över ett år när den kom. Till lilla född juni-06 har vi inte fått någon än. Det stod att man kunde beställa såna fast jag minns verkligen inte var.

• cissi77

Jag har fått till båda mina barn födda -04 och -05

• Tussetösen
    emmye skrev 2007-02-21 21:36:54 följande:
    TussetösenNu är jag snurrig i bollen.Jag skulle skriva att man får det hem skickat från skattekontoret.
    okejj... tack..!!
    Dahliaer skrev 2007-02-21 21:39:33 följande:
    Vi fick en hemskickad till dottern född -03 men då var hon över ett år när den kom. Till lilla född juni-06 har vi inte fått någon än. Det stod att man kunde beställa såna fast jag minns verkligen inte var.
    då kan det dröja innan min snart 4-månaders får...
  • NALLEB

Kanske kan det vara året som de är tryckta? Min son är född 99,det står 00 på hans. Min dotter är född 03,det står 04 på hennes.
    Det brukar ju tag ett tag innan man får hem dom.

• cissi77

DOttern som är född 0507 fick sin för några veckor sedan

• Dahliaer

Verkar som om alla födda 1960 och framåt ska ha fått en enligt en sida jag googlade fram

• Natalia82

Tack, då vet vi att vi inte har blodgrupp A, eller kanske inte.

• Dahliaer

.och att den skickas från skatteverket

• norgesessan

barnen har varsin, jag flyttade hit i 2002, och har ingen...jag får nog fråga efter en...Sambon har visst en, men den har jag inte sätt...han har den inte själv.

Svar på tråden Minns ni metallbrickan som man fick som liten?