Inlägg från: Gladabarnensmamma |Visa alla inlägg
  • Gladabarnensmamma

Tips till 10 & 12 åringar som fått en halvbror ??

Min mans barn (kille, 10 + tjej 12) har just fått en halvbror. P.g.a avståndet kommer dom träffas för första gången när lillen är 6 månader och jag vill så gärna att allt ska fungera.

Min man & jag har tidigare varit s.k. Disneyland-föräldrar när hans barn varit hos oss (massa gottis & skoj) men det blir ju annorlunda nu... en bebis uppskattar inte direkt att gå på bio & se Nemo, leka i bollhavet, åka på ridlektioner eller pulka en timme! Jag är rädd att bebisen & jag kommer tråka till det rejält & sätta pappan i en knölig sits

Ni som är/fått/skaffat/har bonus barn lite 'på sladden', vad har ni för tips på att få dagarna att bli lite roliga för alla?

• Svar på tråden Tips till 10 & 12 åringar som fått en halvbror ??
  • Gladabarnensmamma

Tack för era svar! Det ska bli spännande att spendera tid tillsammans (och jag tror pappan får sig en chock och inser hur STOOORA hans barn faktiskt är). Jag var kanske inte så tydlig med hur vi har haft innan, det har varit "lekcenter AB" när vi haft hans ungar, en massa hel/halvdagsaktiviteter med tjo och tjim.

Jag är egentligen den lugnare typen och tycker att 1 timmes lek och stoj räcker med råge för en liten bebis, sen vill jag ha lugn och ro, upptäcka lite själv, amma & sussa honom en liten stund innan karusellen drar igång igen. Så visst förstår jag (och håller med) att man kan ta med lillen på en massa aktiviteter, men vi får hitta en medelväg helt enkelt!

Svar på tråden Tips till 10 & 12 åringar som fått en halvbror ??