• Minisen

Någon som vill va med på en äggdonationslista?

Lag börjar idag spraya inför mitt 2:ra äggdonations försök.
    Vi är mottagarpar 2 så vi är inte helt säkra på att vi blir förärade med några ägg, men vi hoppas...

Nu börjar listan:

Sprayar/p-piller inför äggdonarion:
    Mini spray start 20070222, 2 ivf, 2:ra äggdonatinen.

Äter Progynon (eller motsvarande):

Ruvar:

Koppiera och klistra in.
    Kram Mini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-29 14:31:30:
    OJ vad mycket stavfel!!!

• Svar på tråden Någon som vill va med på en äggdonationslista?
  • Misty

Åh vad härligt med en lista även för oss "ÄD-folk"!

Vi ska börja ÄD-försök två i början av april så jag får kalla mig "startar behandling 2007"!

Kram Misty

Mini, spray start 20070222, 2 ivf, 2:ra äggdonatinen.

Ruvar:

Startar behandling 2007:
    Misty, börjar 2:a ÄD-försök i april (2 ivf innan)

• Glad 73a

Hej! Här vill jag också vara med! Vi står på kö i både Finland(ÅBO) och i Uppsala men vet inte starten ännu...

Ruvar:

Startar behandling 2007:
    Glad73a börjar 1:a ÄD-försök under året(förhoppningsvis...)

• pimpom

Hej
    vad kul. Jag vill också vara med. Vi har gjort vårt första ÄD-försök i januari. Och det gick vägen.

Ruvar:
    Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari-RUVAR

Startar behandling 2007:

• lillamilla75

Hej!
    Får jag fråga vad det är för behandling ni får göra. BM sa till mig att mottagarparen måste oxå gå på en behandling men det är en mindre än vad min som dontor har.
    Jag började ju spraya igår med suprecur, sen är det dags för hormoner och avslutningsvis är det pregnyl (ägglossningssprutan).
    Om det blir mer än 10 ägg så är det två par som får dela på äggen och vid mina IVF har det blivit mellan 15-20 ägg, så jag håller alla tummar å tår att det blir likadant nu.

Det måste vara sååå kämpigt att behöva vänta på någon annans ägg, önskar att det fanns fler som donerade.
    Anledning till att jag tänkte på äggdonation var för att det togs upp i västnytt att dom sökte efter äggdonatorer, det skulle nog vara med på riksnyheterna oxå. Visste nämligen inte att det blivit lagligt i sverige med äggdonation. Konstigt igentligen, här är jag själv i IVF svängen och så vet jag inte en sån sak.

Önskar er alla lycka till och hoppas att ni snart får er egna lilla baby i er famn.

• Paprikan

Jag vill också va med Väntar på ÄD från min syster i augusti!

Ruvar:
    Pimpom, 1:a ÄD-försöket januari-RUVAR

Startar behandling 2007:
    Paprikan, 1:a ÄD-försöket i augusti, ägg från min syster. HS.

• Minisen

Välkommna!
    Pimpom: Förstår jag rätt att ditt ÄD försök gick vägen, är du gravid? I så fall måste vi ju lägga till en "grattis:"!!!
    Lillamilla: mitt förra ÄD försök fick jag ta p-piller i 3v, sen ta progynon tabl. ca 2v och sen progestoron vaggisar till testdatumet. Det här försöket börjar jag med Synarela spray istället för P-piller. Underbart att du vill donera ägg! Tack för att du finns!!
    Misty, Glad73:a och Paprikan: Lycka till med era försök under året, håller tummarna för att ni får börja SNART!!!
    Kram Mini

• lillamilla75

6464:
    Tack för svaret Låter väldigt konstigt med p-piller i mina öron, men funkar det så funkar det.

• Minisen

Lillamilla: Ja det tyckte jag också... men det handlar ju om att synka in min cykel med donatorns...
    Kram Mini

• Sleepingbeuty

Mottagaren ska synkas med givaren.Alltså så behöver mottagaren nedregleras med P-piller, Synarela eller Procren,Zoladex, för att sedan få en blödning.Därefter ska mottagern börja äta progynon( östrogen) för att bygga upp en mottaglig slemhinna där sen ägget ska placeras.Sedan tas Progesteron vagitorer för att stötta slemhinnan tillsammans med östrogenet. Blir det ett +, så fortsätter man med det till v 10-12.
    Man kan som mottagare ochså göra det i en naturlig menscykel, men då är det svåarae att synka.alltså: Givarens utplockdag måste vara synkad med mottagarens dagar för insättning.
    Toppen med er som vill ge!! Tyvärr är jag för gammal i sverige, så jag får åka utomlands.

Svar på tråden Någon som vill va med på en äggdonationslista?