• Danbala

Smält ost - kan det bli för mycket? (Läs TS, tack!)

Ja, jag menar "smält ost". Inte "smältost".

Frågan gäller bara smak- och konsistensmässigt. Tänk inte på eventuell nyttighet, utan bara, bara på upplevelsen när det hamnar i munnen!

Kan man ha för mycket smält ost?

[En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smält ost - kan det bli för mycket? (Läs TS, tack!)
  • Smulan80

Är helt galen i ost! så NEJ, det kan aldrig bli för mycket

• tahira

"Mja, om det är så mycket ost att maten försvinner i den, kanske". Men det gäller bara om det är supergod mat - annars så är det bara att ösa på!

If you can't be good, be careful
  • Danbala

Smulan80:

Jag trodde inte heller jag kunde tycka så, men efter att ha ätit en inbakad pizza som verkligen bara var en klump ost med lite vilsna skinkstrimlor i, en vag hint av tomat, och kläggigt bröd runt, där ost och fett rann ur när man skar i den, fick jag revidera det, så nu är jag mer på "alternativ 2"...

• Tejs

ja gillar bara smält ost när de är på pizza annars klarar ja inte av de...Kaaaanske en varm macka me då är de ytterst lite ost på...Usch nej, väck me ost!

• Cuthalion

""För mycket" och "smält ost" har verkligen inget med varann att göra - ös på mer ost! " var mitt motto när jag var yngre .

Tyvärr gäller alternativet: "Ja, all smält ost är för mycket smält ost, det borde utrotas helt!" idag om man bortser från ost på hamburgare och tunnbrödrullar

• etanol

Ju mer ost desto bättre! Sambon brukar skratta åt mig när jag står med osten stänkande runt väggarna och lagar mat...

• Smulan80

Danbala:

Haha, lät inte så gott. Men den kan inte varit ostens fel hahaha

• Danbala
    Bonanza skrev 2007-02-22 14:34:14 följande:
    Friterad ost... mmm... som är helt smält och supergod!
    Åh, en sådan där redig ruta fetaost... Panerad/friterad, vad den nu är...

*dreglar* (Och det fast jag just åt lite fylld squash inbakad i smält ost... )
Svar på tråden Smält ost - kan det bli för mycket? (Läs TS, tack!)