• KisseNova

"normal" årsinkomst

Jag är medlem på en annan internetsida där en tjej frågade om vad en normal årsinkomst är på heltid. Hon trodde att det låg mellan 150 - 250 000 tusen. Det låter lite tycker jag eftersom jag har räknat ut att en normal årsinkomst bör ligga på mellan 250 - 350 000.

Eller har jag fel?

kryssa gärna i där ni känner att ni hamnar.

(ni behöver absolut inte skriva vad ni tjänar, men det vore kul om du skriver om  du själv anser att du har en "normal" lön och vad du jobbar med)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "normal" årsinkomst
  • frítz76

För kvinnor ligger median lönen på ca 175000 och för män 236000kr.... läste detta nyss i en ekonomisk notis

• Themis

fritz76: Men då är det knappast avräknat alla kvinnor som jobbar deltid, skulle jag tro.

• tamate

Det är otroligt olika i vilken by el stad du bor i. Vet att där vi bor är normallönen lägre än några mil bort.

- det som inte dödar härdar!
  • Rerre

Bor i Örebrolän och tjänade 2004 (det var då jag jobbade ett helt år) 237 000 & är personlig assistent.

Sessan 050617 & Thias 060831
  • Moder Jord

Jag jobbar 75%, men om jag hade jobbat heltid så skulle jag haft en årslön på 218400 kr

Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger!
  • cruZZe

Är själv höginskomsttagare, men tittar man på "svenssons" inkomster (då enbart friska och arbetande människor) ligger de flesta mellan 230 och 280k/år.

• snillis

Om jag hade arbetat heltid hade jag haft en årsinkomst på 312.000 (26.000 i månaden) men just nu arbetar jag 75%.

Min make har en årsinkomst på 480.000 (40.000 i månaden).

Men vi är ju höginkomsttagare så jag skulle nog inte kalla någon av våra inkomster för "normala".

Det "vanliga" skulle jag tro ligger runt 250.000.

• mammutten81

Enligt lön och jobb var snittlönen "normal för en som var 25 år runt 15 000 lite plus, aöötså runt 180 000-190 000

• tamate

Enl listan är medel Ragunda, 191 956

så gubben är hög och jag är låg

- det som inte dödar härdar!
  • Moder Jord

Enl. listan  är medel i Halmstad, 209 929 kr...så jag är runt medel  och maken över.

Det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger!
  • Duckan74

Jobbar som receptionist med admin-sysslor. Har 288000kr i årsinkomst och på det får jag en bonus som varierar beroende på företagets reslutat.

• MalinI

200-300 tusen känns väl normalt. Sen att jag gärna skulle vilja ligga där med..
    Är glad om jag kommer upp i 150 000. Iof har jag inte jobbat heltid på ett par år. Men enl papper har jag 181000 i årsinkomst.  Maken tjänar dubbelt upp Dags och byta branch kanske. Jobbar som konsult inom kontor och administration. Stort företag i Sverige och utomlands.

• Ekorrfamiljen

Idag kunde man läsa i Gotlands Tidningar att normalinkomsten på Gotland år 2006 låg på 190 883:-/år Så nu vet ni det!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Bumbi mia

Enligt den där listan så är medel i Säter 206 155, sambon ligger över tjänar ca 350 000, jag ligger under medel tjänar ca 88 000

Mamma till Ronja och Alve
  • Maya

Jag tror att min åsinkomst ligger runt 20o tkr. Jobbar som brevbärare och har 15,5 tkr i månadslön. Anser nog mig själv vara ganska lågavlönad, eller i det nedre medelspannet.

• Linny

Här där jag bor så är jag säkert låginkomsttagare med mina närmare 400T om året...

• Linny

Kollade moraklockas länk. Såg där att min kommun var den med näst högst medelinkomst. Såg dessutom att jag visst låg över den. Konstigt. Med tanke på alla fina villor här, som vi inte har råd att köpa.. En ok mindre villa med visst renoveringsbehov, byggt på sjuttiotalet går för minst 3,5 mille.

Svar på tråden "normal" årsinkomst