• Anonym (Försöka)

Droger/hur länge

hej, har en kompis som jag misstänker har rökt gräs i tisdagskväll, h*n ska på pissprov imorgon, kommer det att synas där ?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Droger/hur länge
  • mosterfialotta

jupp, det kan sitta i veckor, beror ju på thc halten som några har skrivit.

• Anonym (Försöka)

Okej, men då vet jag det iallafall.

Tacksam för mer svar ifall någon har något att tillägga !

• Anonym (Försöka)

Det är alltså ett PISS prov denna ska göra inget blodprov, är det lika ändå?

• Anonym

yingyang, hur kan du hoppas på en sådan sak, är du en fundamentalist?

Kan kanske synas, men man får hoppas att förtryckarregimens hantlangare inte ser något.
    Sedan så skall man vägra att göra urinprov(det får man) och bara låta sig tvingas att göra blodprov, det blir ytterligare lite krångligare och besvärligare, hehe.
    Det värsta är att i vissa situationer så får man själv stå för kostnaden av kroppsbesiktningen!!!

• ying yang

anonym, hur jag kan hoppas? Därför att jag vet vad skiten kan göra med människor. Lika bra det upptäcks i tid.

• kissemjao

Jo det kommer troligen att synas på ett "pissprov". Jobbar själv som ungdomshandläggare och mina erfarenheter är ju att det syns.
    Gällande att vägra att ta testet, så ställer det till med mer konsekvenser än att gilla läget och ta testet, så jag fattar inte vitsen med att vägra. Men... var och en gör som den vill.

• Anonym

Ts: Har din kompis rökat tidigare kan det finnas spår av thc i urinen under flera veckor. Är det en engångsföreteelse så brukar man räkna med cirka 1 vecka.

ying yang: "därför att jag vet vad skiten kan göra med människor" - väldigt individuellt. Känner människor som har fått psykoser efter 2-3 gångers användning. Känner även högskoleutbildade människor med höga samhällspositioner som har flummat i 25-års tid utan att det har gått utför för dem. Jag bör dock tillägga att jag slutade flumma för många år sedan men att jag tycker inte att människor ska bli stämplade och få sin framtid förstörd för att de har rökt en gång!

• Anonym

Ja det kommer högst troligt att synas.
    Numer har nästan alla ställen precis bytat ut urinprov mot salivprov som ger ett starkare reslutat oxå.

• egil

Om det bara var en engångsföreteelse kommer det förmodligen inte synas. säg åt din vän att dricka mycket vatten innan provet, då blir det svårare att upptäcka.

• hannahlilla

Jasså, här får man tips om hur man ska gå till väga för att komma undan på pissprov ;D FL fortsätter att förvåna!

• Drutten28

egil: men om man dricker alltför mycket vatten kan krea-värdena bli så låga att de blir misstänksamma och kräver blodprov

Svar på tråden Droger/hur länge