• TyskMamma

Jag är hemmafru!

När folk i Tyskland(där jag bor!) frågar vad jag jobbar med så säger jag att jag är hemmafru och det är helt accepterat. Hur är det i Sverige egentligen? Lever Hemmafrun där också eller vad ska jag säga att jag "gör" när jag kommer dit?! Vad kallas det där?
    Hemmafru? Hemmamamma? eller helt enkelt arbetslös med barn?!

• Svar på tråden Jag är hemmafru!
  • Bluescreen

Haha här kallas du bakåtsträvare ;0)

• Netriosa

Jag säger att jag är hemmafru för det är just det jag är, gift och tar hand om hemmet medan min man är och jobbar.
    Har hört ordet hemmamamma men det känns helt fel för mig även om jag är mamma

• tindra79

Här i Sverige är det ovanligt med hemmafruar!!
    Men jag tycker att du kan säga att du är hemmafru!!!
    Jag tror att det skulle finnas fler som var hemmafruar om ekonomin tillät det!
    Som det är nu måste båda parter jobba för att få ekonomin att gå ihop!
    Att kunna vara hemmafru frivilligt här i Sverige är lyx!
    Många som går hemma gör det för att dem är arbetslösa eller mammalediga!

• lövet2

Jag kallar mig hemmamamma. Det låter lite konstlat kanske, men jag är ju inte hemma för makens skull utan för barnens ...

• marina81

Min moster har alltid varit hemmafru och kallar sig så också.

it's a great big white world and we are drained of our colours
  • linodin

Visst är det perfekt att slippa all stress Livet känns fasiken så mycket mer meningsfullt man hinner med

• vilsen

Det heter hemmafru. En sådan skulle jag också vilja ha! Nu slutar det väl med att jag blir det istället!

• hotten

jag är hemmafru, tycker att det enbart är skitsnack att många vill men inte kan pgav ekonomin, man gör olika val här i livet så är det bara.

en lyxhustru tycker jag är en som är hemmafru med eller utan barn å som har pengar att spendera mer än denne behöver som får hjälp tom med barnpassningen osv... (förvissp får ju de flesta hjälp med barnpassningen de allra flesta verkart ju trycka in småttingarna på dagis oavsett om de själva är hemma eller inte)

• tindra79

hotten
    Hej hotten!
    Så du menar att du kan gå hemma o har inte en krona i ersättning från någonstans?
    Då måste nog din karl tjäna väldigt bra om ni klarar er på en inkomst!
    Jag vill absolut inte göra mig dum!!! Jag är bara nyfiken!!

Svar på tråden Jag är hemmafru!