• gemelli

Vilken Deodorant eller Anti-Perspirant tycker du är BÄST?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 20:46:12:
    Antiperspirant
    De flesta moderna antiperspiranter minskar svettutsöndringen genom att täppa till svettkörtlarna med en mycket liten mängd aluminiumsalt, som blir kvar i 3-4 dagar innan det försvinner ut. Aluminiumsalt har även en antibakteriell verkan som förhindrar att svett som kommer ut från svettkörtlarna förvandlas till en obehaglig lukt på grund av bakterierna på din hud.

De mest effektiva antiperspiranterna blockerar endast 60% av svetten. De är avsedda att användas endast under armarna och man ska aldrig spraya antiperspirant över hela kroppen, eftersom kroppstemperaturen kan bli för hög om alltför många svettkörtlar är blockerade.

Deodorant
    Deodorant gör att man luktar gott. De innehåller både doftämnen och alkohol (etanol) som dödar bakterier som orsakar obehaglig lukt, men verkar bara i ca 12 timmar. Det förhindrar inte svettningen, men du kan spraya deodorant över hela kroppen så hela du luktar gott. Eftersom de flesta av oss inte svettas så väldigt ofta, räcker det. Och vid tillfällen när du vet att du kan komma att svettas mycket, använd då en antiperspirant.

• Svar på tråden Vilken Deodorant eller Anti-Perspirant tycker du är BÄST?
  • mammutten81

får jag bara fråga- min deo är en deodorant och antiperspirant, kan man ha bara anti?

Men jag har Nivea silk, fungerar bra!

• Pillan79

jag använder Dove...Tycker den är jättebra

• blip

jag tycekr inte att deodorantet fungerar helt effektivt nuförtiden, dom skulle itne tagit bort alkoholen! kill-deo är bättre!

men den bästa, vid rätt användning, är absolut torr, inte en droppe svett på ett par veckor!

• Duddelisah

Nivea är den enda som funkar på mig (av alla jag provat förståss).

~~En underbar dotter och en bebis i magen~~
  • PVeraB

barnängens deo är den som har fungerat bäst förmig. Köper inget annat nu mer.

• Shannon

palmolive's nya som dom gor reklam for ar den allra allra basta!

• schelena

Aloe Ever-Shield, är utan aluminium och funkar bra för min del.

Svar på tråden Vilken Deodorant eller Anti-Perspirant tycker du är BÄST?