• Linndan

hostat sönder revben?!

jag har varit dunderförkyld i tre veckor nu, med grym hosta.
    sen i helgen har jag haft ONT på högra sidan revben, under bröstet.
    så ont att jag knappt kan lyfta armen till och från, resa mig ur sängen ja stödja mig över huvud taget på den sidan.
    och jag är ju fortfarande kanonförkyld, vill aldrig ge sig, så jag hostar och snyter mig
    stup i kvrten och det gör så förbannat ont!

kan jag ha hostat sönder nåt revben?

är gravid i v. 39 med BF 2 mars, känns inte så jättekul just nu.
    :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-24 11:30:31:
    har lunginflammaiton & fått penicillin.
    antagligen därför jag har ont. men nu ska jag se till och bli frisk :)

• Svar på tråden hostat sönder revben?!
  • Coccolina

jag lyckades för några år sedan att hosta sönder mina revben på tre stälen... två sprickor fram och en bak... ont som bara attans hade jag!!!!!
    Trodde inte det var möjligt att bara hosta sönder dem sådär men jag lyckades...utan att vara gravid eller bära korsett...

• Leeloo
    Linndan skrev 2007-02-22 23:06:52 följande:
    leeloo - jag med, när har du bf? känns inte så lockande att föda när man mår dåligt.blev feberfri idag också. alltid nåt iofs :)
    För 9 dagar sen!
    ****Qui tacet consentire videtur****
  • Linndan
    leeloo - oj ja då får vi hoppas de kommer en bebis inom kort då =))
    och jag har bf om just 9 dagar hehe. vill helst blil ite friskare först innan hon vill ut bara.
  • Leeloo
    Linndan skrev 2007-02-22 23:11:01 följande:
    leeloo - oj ja då får vi hoppas de kommer en bebis inom kort då =))och jag har bf om just 9 dagar hehe. vill helst blil ite friskare först innan hon vill ut bara.
    Ja det förstår jag. Jag börjar bli bättre, men så vaknade jag av världens hostattack häromdagen, höll på att kräkas och satte mig nog upp lite för fort. Och tadaaaa, skitont i revbenen!!
  • Linndan
    leeloo - självklart alltid något =/
    själv har jag vart kanon förkyld i tre veckor nu. när jag tror det börjar bli bättre blir det värre och med något nytt som kommer, har fått jätteont i vaderna också.
    vad kommer härnäst!? *suck*
  • Leeloo

Jag har varit förkyld sen i julas ungefär. Kul...not.

• Linndan

leeloo - allvarlig, va jobbigt! jag mådde hur bra som helst då.
    ibland tror jag det är nogt med denna lägenhet hehe, vi flyttade 27 februari och några dagar därefter blev jag dunderförkyld. *s*
    kanske behöver flytta för att bli frisk? *hehe*

• Leeloo

Usch vad jobbigt. Näe nu ska jag ta lite hostmedicin och gå och sova. Det går bättre att ligga ner, det känns bättre då.

• Linndan

har faktisk nå mollipect hemma, man kanske skulle ta sig en slurk.

• Leeloo

gör det, jag fick cocillana oxå. Det är tydligen ok, enligt både min läkare och apoteks"tanten".

• Linndan

leeloo - ja då är de säkert ok =) ska ringa vc imorn och göra en liten check up.
    nu ska jag slita mig, natti!

• Leeloo

natti!

• Linndan

va till doktorn idag och har fått penicillin mot lunginflammation jag verkar ha.
    kanske man kan få bli frisk nu då? :)

• Leeloo

Ånej lunginflammation! Tur att du fick penicillin då. Krya på dig.

• Maijlo

Både min man och min mamma hostade sönder varsitt revben i vintras. Det går ju tyvärr! Hoppas att alla förkylda och sjuka i tråden snart mår tipptopp!

• Madderakka

Det går att hosta sprickor i revbenen. Men i och med att du är gravid går det inte heller att röngta dig, så det enda läkaren (antagligen) kommer säga är att du ska ta det lugnt och inte lyfta tunga saker.

Jag bröt revbenen på 5 ställen samtidiggt förra året så jag vet hur det känns...

Sköt om dig!

• Linndan

leeloo - ja nu får de lov att bli bättre här :)
    några känningar än då? blir det någon bebis?

• Leeloo

Nej ingenting, men vi ska ju inte på kontroll imorrn så då hoppas jag att dom sätter igång mig..

• Linndan

leeloo - lycka till och hoppas du får din bebis snart :)

Svar på tråden hostat sönder revben?!