• felicia76

Paniiiik... min mamma går i pension samt fyller 65 vad köpa? (Snabbt svar önskas...)

Min mamma går i pension o ska bjuda närmsta familjen på restaurang... har INGEN ANING vad jag ska köpa. Tänkte ge ett inramat förstorat foto av mina barn (fick nyss tvillingar så hon blev mormor) men utöver det vet jag inte alls.

Brukar vanligtvis köpa teater/konsertbiljetter, böcker, kläder el ngn snygg pryl till köket... vill helst komma på ngt annat denna gång.

Hon fyller även 65 en månad senare. Vad firar man mest? Köper man en dyrare/finare present till 65års dagen eller pensionsdagen?

Vad skriver man på pensionskortet?

Hon är ganska fräsch och "med i tiden" för sin ålder.
    Tänkte på ngn kurs eller dylikt men vad?

Eller ballongfärd över stan men det kanske inte är så skoj nu på vintern? Eller blir det för mycket?

Alla tips välkomnas då jag måste hitta ngt innan i övermorgon...

• Svar på tråden Paniiiik... min mamma går i pension samt fyller 65 vad köpa? (Snabbt svar önskas...)
  • jesgad

En lyxig ansiktsbehandling!! Det e något man har svårt att unna sig själv. Lycka till vad du än kommer på.

• Bo Peep

Jag köpte en negativscanner så att hon kan gå igenom alla sina gamla bilder och scanna in på datorn. Det var mycket uppskattat!!

• Jess69

När mina föräldrar fyllde 60 (dom fyller rätt nära varann)
    så gav min syrra och jag dom en övernattning i en svit
    på Ishotellet i Jukkasjärvi !
    Blev mycket uppskattat

(vi gav ett presentkort, så dom kunde boka in när dom
    själva kunde/ville åka)

• felicia76

spa behandling var en kalasidé. tack.

• felicia76

Var o köpte ett presentkort på spa idag

• revik

Ge henne en "kärleksförklaring"! Det finns så otroligt fina böcker från just www.karleksforklaring.se där du fyller i och avslutar meningar. jag tror inte de säljer direkt själva, men de borde på sin hemsida ange vilka återförsäljare de har. jag fick en sådan av min bästa vän (de har tydligen tre varianter; för kärlekspar, för barn och en mer "till vem som helst som du håller av"-bok). jag fick den sistnämnda och guuuud vad jag blev rörd! Grät som ett barn!!! Bästa födelsedagspresenten ever!

Svar på tråden Paniiiik... min mamma går i pension samt fyller 65 vad köpa? (Snabbt svar önskas...)