• Anonym (hubbabubba)

Slemmiga flytningar? (ammar)

ÄCKELVARNING
    Hm.... har slemmiga flytningar lite då & då, ganska rikliga & nästan genomskinliga, trådiga "snorflytningar".

Det började när lillen var ungefär 2-3 månader gammal & kommer lite då & då (under ett par dagar) och jag har lite molvärk.

Har inte fått tillbaka mensen - vad kan det vara?

• Svar på tråden Slemmiga flytningar? (ammar)
  • Anonym (hubbabubba)

Nejmen fler slemmisar?
    Kul att det finns fler, men vad ska vi göra? Jag vill INTE ha sex pga. detta (hur sexigt är det att ha sex med ett rått ägg?)

• Anonym

TS, nej man känner sig inte så fräsch pga detta. Men det borde väl vara något hormonellt. Eftersom vi alla fått det när barnet varit ett par eller tre månader. Jag har heller inga problem, ingen klåda eller några tecken på att något skulle vara fel. Men man måste ju använda trosskydd jämt annars förstör man ju trosorna

• Anonym (jag me)

Tillägga att jag inte ammar längre, gjorde det i tre månader bara.
    Det som jag reagerar på är att vi kvinnor inte kan få någon riktig hjälp eller några riktiga svar, märkligt.
    När man läser info om efter förlossningar och allmänt om kvinors underliv står det överallt, på internet i tidningar, böcker och brochyrer att om flytningarna ändrar konsistens eller färg, kontakta läkare något är fel. Men när man gör det får man inga svar utan en massa hummande om att ja så kan det va eller det går över eller det ser bra ut. Samma om man får upprepade svampinfektioner överallt står det på bipacksedlar etc om man får mer än två svampinfektioner på ett halvår kontakta läkare, så gör man det och får svagaste flukonazol som finns eller vissa får bara rådet ta pevaryl. Samma sak gällande rikliga menstruationer ta cyklo-f (receptfritt) skit som inte verkar ett dugg på mig kostar bara pengar, måste ju finnas något bättre.

Jag bara tänker hur skulle det vara om männen hade dessa problem.
    Nä man tycker inte att det är så kul med sex när det är så här till och från hela tiden. Just nu känner mig hyfsad men är på helspänn att det skall komma tillbaka hela tiden, snart dags för ny mens.

• Anonym

Oj vad rätt du har Anonym (jag me)

Allt verkar ju vara normalt på oss kvinnor som fått barn och även ammar, alla konstigheter viftas bort med att det ät helt normalt.... du har ju fött barn.

• Anonym (hubbabubba)

(jag me): Klockrent! Om män hade bara hälften av allt äckelpäckel vi tjejer måste stå ut med (mens, flytningar, graviditet, amning, förlossning...) så hade det nog bara funnits hälften så många läkare som viftar bort symptom som "normala".

Jag traskar iväg till läkare nu i veckan för att se vad det kan vara (tog cellprov 6v. efter förlossningen så ngn cancer borde det inte vara i alla fall).

Heja slemklubben! Den som har tips, råd eller information (eller bara vill gråta en skvätt) - nu har du hittat rätt!

• Anonym (jag me)

Hej igen alla slemmisar! Den här tråden är klockren.
    Jo som jag skrev tidigare så känner jag mig hyfsad nu och det har blivit bättre. Men när man tror att nu har det nog slutat helt så kommer det tillbaka som ett brev på lådan.
    Värst var nog i sommras ca 5 mån efter förlossningen då var det riktigt slemmigt och snorigt usch, färgat var det också men det gick bort med dalacin alltså färgen, slemmet bestod.

Tog ett cellprov i mitten på dec och har ej fått svar, borde väl betyda att det inte var nåt.

Snart gått ett år sen födseln får se om det ger med sig.
    Jag som hade så himla bra förlossning inga större sprickor, behövde inte sys.

Jaja vad är en bal på slottet man är ju bara kvinna.

• Anonym (hubbabubba)

jag me: hade också en kanonförlossning & behövde inte sys... Vi kanske får betala vårat pris så här?

• Anonym (samma här)

har också en massa "slem"..:( dottern är 9 månader, är på väg att sluta amma, hoppas det blir bättre då..

• Anonym (slemmis)

Vad skönt att man inte är själv om detta. Fast jag måste inflika att Cyklo-F fungerar kanonbra på mig, klarar mig inte utan det...

Vi behöver fler kvinnliga läkare som kan styra upp kvinnovården! Man ska inte behöva gå med ibland livslånga besvär bara för att man har fött barn...

• Anonym (jag me)

Hej igen!
    Håller med, skönt att inte va ensam. Vad bra (slemmis) att cyklo-f funkar för dig, jag tog i lite väl hårt blev upprörd.Möjligt att det kanske hjälpte lite men jag har mens i 7 dar minst och man kan ju bara ta dem 4 dagar så för mig är det meningslöst, det fortsätter ändå att tok blöda.
    Hur blev eran menstruation efter förlossningen? Jag har fått mycket rikligare. Första mensen var hemsk det bara rann längs med benen, hela toa stolen full, droppade på golvet på byxbenen, när jag skulle dra ut en tampong var jag tvungen att sitta på toan och hålla till där så att säga.
    Andra mensen var också mycket, sedan har det blivit bättre men det är ändå besvärligt. Tydligen får jag en stor sk livmoderslemhinna enligt gyn som kollade med vul, därav riklig mens.

• Anonym (hubbabubba)

Hej hopp!
    Har tagit "slem"-prov hos farbror doktorn idag & får svar på torsdag... Det är nästan att man hoppas att dom hittar någe fel som é trasig - så man kan få lite medicin & bli kurerad.

• Anonym (jag me)

Hej TS !
    Skriv och berätta när du får svar på proverna.

• Anonym (hubbabubba)

Japp, då har jag fått svar på proverna: Allt är helt normalt, inga sjukdomar eller annat mystiskt....

Hm... normalt är det då inte för min del - men nu vet jag i alla fall att det inte är några bakterier som har party down under.
    Klen tröst, men dock lite tröst.

• Anonym (jag me)

Va skönt. Det var väl ungefär vad de sa till mig med.
    Fick du nån kräm eller liknande?
    Jag tycker nog att mina slem flytningar är nästan helt väck nu.
    Däremot hade jag svamp en vecka innan mens och nu efter mens känner jag mig irriterad och röd har lite sveda i slemhinnan.
    Jag ska nog gå tillbaka om det inte ger med sig.
    ha det bra alla slemmisar.

• Anonym (hubbabubba)

Nope, ingen kräm eller dylikt, bara klapp på axeln & "allt är normalt" + av doktorn.

Längtar nästan tills mensen kommer igång för att 'rensa' lite...
    Eller så kanske man ska våga sig på lite oskyddat sex - det låter kanske konstigt men det har stoppat/minskat flytningar för min del. En riktig hokus-pokus-häx-huskur

Hade jätteproblem med svamp för väldigt länge sedan, det var hemskt jobbigt. Krämer & vagitorier fungerade aldrig riktigt bra utan irriterade efter ett tag. En sak du kan prova är att ändra kostvanorna (hokuspokus-varning igen). Jag drog ner på godiset (tidigare godisgris, minst 1hg/dagen) och det hjälpte enormt bra.

Ha en slemfri dag

Svar på tråden Slemmiga flytningar? (ammar)