• Joona

Vad anser du, solkläder eller vanliga för skydd mot solen?

Jag håller på och söker igenom solskyddsklädernas djungel. Men vad ska man välja! Är det värt 600kr eller räcker vanliga kläder? Kort eller lång ärm i så fall!
    Vad anser ni?

http://www.google.se/search?hl=sv&q=solkl%C3%A4der&meta

Länkar till försäljare!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du, solkläder eller vanliga för skydd mot solen?
  • FiaÅkotten

jag anser att vanliga kläder o solskyddskräm med hög faktor räker alldeles utmärkt

• Joona

Ni som röstat vanliga kläder menar ni baddräkt eller bomullsbody typ? Tar ni solkräm under och byter till nya efter bad?
    Jag vill gärna veta för just nu vill jag lägga 600kr på en bättre vagn än solkläder som man kan klara sig utan!

• MillanB

Jag köpte jättebra solskyddskläder med korta ben och armar. Men jag betalade inte mer än 299 kr. Så köp inte första bästa utan titta runt lite.

• Shaymin

Jag köpte solskyddskläder till mina små i somras och jag tyckte de var himla praktiska. Men inte livsnödnändiga, kanske...

• milliz84

Vår dotter är 2,2 år nu och kommer bada i sin baddräkt och solskyddskräm med hög faktor. Då hon inte badar så har hon t-shirt, shorts och solhatt på sig med solskyddskräm på bar hud såklart.

• Stanna

Vi köpte solskyddskläder (dräkt med korta ben och ärmar) till vår dotter då vi åkte till Grekland förra sommaren. Hemma i Sverige hade vi t-shirt och massor med solskyddskräm.

• babymys

vnliga kläder och solskyddskräm med hög faktor passar bra

• Martina 76

Tänk på att barn under 1år inte ska smörjas in med solkräm (enligt mitt bvc). De ska ha kläder istället.

• memlan

Våra barn har solskyddskläder, hela dräckter som ska ha korta ben och 3/4 ärm, har köpt dem stora så när de var nya var det långa ärmar och ben och (snyggt) häng i grenen.
    Värt varenda krona!

• Emster

Jag funderar också på att köpa solskyddskläder, men måste bara fråga: Varför har ni kort ärm och korta ben på dräkterna? Ska man inte skydda ben och armar också, eller är de inte lika känsliga?

Svar på tråden Vad anser du, solkläder eller vanliga för skydd mot solen?