• Anonym

vad tjänar ni?

hej, jag undrar vad man tjänar på olika ställen som undersköterska, speciellt ni som arbetar på sjukhus.

Själv arbetar jag som undersköterska på mölndals sjukhus. Jag tjänar 15800 i mån om jag arbetar 100%.Men jobbar natt och då blir det 68% och 10800kr.

Jag tycker att det är väldigt lite, undrar vad ni tycker.
    Är mammaledig nu och fiskar lite så jag vet vad jag kan försöka få när jag börjar jobba igen

• Svar på tråden vad tjänar ni?
  • Anonym (så lite?)

Herregud! Vilken dålig koll man har egentligen, var inte medveten om att undersköterskor tjänar så pass lite..... Om man jämför med hur mycket ni jobbar och sliter....

• Anonym

Det är inte mycket i lön....nu är ju inte jag undersköterska, men jag tycker att jag har dålig lön....Jag har 20100 och har jobbat i 10 år snart (barnomsorgen).

• Anonym (så lite?)

Herregud igen.....
    Min mamma har jobbat inom kommunen i 25 år och har en lön på 18 000. Snacka om slag i ansiktet när jag sa att jag fick 23 000 som ingångslön.......

• Huddinge

Hej

JObbar som uska på Sjukhus har 18.000 kr i månaden jobbar heltid.

• Molle72

Jag tjänar 16700:- innan skatt då får jag ut 12400:-. Jag jobbar heltid som bagare bara dagtid.

• Disela

Jag hade tänkt utbilda mig inom vården så småningom, sjuksköterska eller mentalvårdare.. Men fy fasen vilken lön... Nu har jag ju världens sämsta, går på timlön och är outbildad (så ser man det så är det väl ändå ganska okej antar jag). Men det var väldigt lite! Min pojkvän har en grundlön på 25 och chans till 90.000 kr i bonus/år.. Fan jag har valt fel alltså.. Men man ska väl jobba med det man trivs med..

• lillymore

17000 inom handels...

men jag hoppas på en löneökning inom kort

• LB1978

Arbetar som uska, har en heltidslön på 18400:-/månader inom ett privat företag.

• fluff82

jag har 23.000 i månaden inom den privata sektorn
    trafikledare/coach

• Anonym

Jag har en lön på 23 350:- per månad! Jobbar som soc. sekr

Svar på tråden vad tjänar ni?