• Anonym

vad tjänar ni?

hej, jag undrar vad man tjänar på olika ställen som undersköterska, speciellt ni som arbetar på sjukhus.

Själv arbetar jag som undersköterska på mölndals sjukhus. Jag tjänar 15800 i mån om jag arbetar 100%.Men jobbar natt och då blir det 68% och 10800kr.

Jag tycker att det är väldigt lite, undrar vad ni tycker.
    Är mammaledig nu och fiskar lite så jag vet vad jag kan försöka få när jag börjar jobba igen

• Svar på tråden vad tjänar ni?
  • Anonym

det är jag som är trådstartaren förresten...inlägget ovanför...

• Anonym

Då är det iaf bättre betalt på Mölndals sjukhus än på KSS i Skövde. Jag pluggar till SSK, och som nyutbildad SSK har man 16 900 i ingångslön där. SÅ DÅLIGT! När jag jobbade i kommunen som undersköterska hade jag 16 500 i ingångslön... Just nu (innan förlossningen) jobbar jag i butik, 44,5%, och har då ca 11 000 innan skatt. Det tycker jag är helt okej med tanke på hur lite jag faktiskt jobbar!

• Anonym

vi svartjobbar på sidan om tjanar ca 25000 var

• Anonym

Jag ca 7000:- jobbar halvtid..
    Min sambo tjänar ca 15700:- + att han tar ut 10dagar fp som är ca 7800:-
    Så vi har väl runt 30-31000:- i månaden + två barnbidrag!

• Anonym (pilot)

Knappt 60000:- i månaden

• Stoffe76

Men, var det inte undersköterskor TS undrade om? Vadå universitetsexamen och tjänar 35000?

• Anonym (uska)

Hej. Är uska och jobbar i göteborg. Visserligen inom äldrevården. Jag har 18.600 i månaden + ob.

• estrella81

hej det är altid bättre att jo´bba kommunalt än att jobba inom landstinget, allra bäst är det att jobba privat..... tycker iallafall att du borde kunna kräva 18000 inom någon av de två sist nämnda!

• Anonym (ssk)

Jobbar som sjuksköterska och där jag är har undersköterskorna någon/några tusenlappar mindre än ssk. Har 19000 i grundlön men sen är det ju alltid ob-tillägg (helg, natt, kväll, kval) så det brukar bli runt 23-24000 före skatt.

• Anonym (ssk)