• asdf987

Vi som gjort insemination och lyckats

Tänkte att vi som gjort insemination och lyckats få ett + kunde samlas i denna tråden för att ventliera, oroas, glädjas mm mm men som ännu inte riktigt vill hoppa över till Vänta barn-sidorna.

Välkomnar alla som vill vara med här.

• Svar på tråden Vi som gjort insemination och lyckats
  • Lycka77

ser nu att du redan gjort det

Trevligt med en ny tråd som vi kan följas åt i!

• asdf987

Japp, vill inte göra någon lessen i förra trådarna med att tjata om + och oro så då kör vi här istället. Hoppas snart dom kommer över hit.

• physalis

Jag pyser väl över hit jag oxå. känns overkligt när jag såg de 2 strecken och tanken på att det verkligen är sant...
    denna resa ska bli väldigt spännande

• Mojnse6

Jag hoppar oxå in! Ja, det ska helt klart bli spännande!

• asdf987

Va kul, då är vi några stycken. Då kör vi! hur mår ni??

• Mojnse6

Jag mår bara bra, är i vecka 8+2, men vilka hormonstormar jag hade igår. Fick värsta utbrottet på sambon och höll på att börja gråta för volymen på TV´n var hög!! Kan rekommendera en bra bok "Sanningen om att vänta barn". Där står allt svart på vitt, om inte annat är det bra att kunna visa sambon att det är lite stormigt bland hormonerna bl.a så ökar adrenalinet med 25%. Vilken vecka är ni i och hur mår ni?

• asdf987

Den boken låter himla bra, ska kolla upp! själv är jag 'bara' i vecka 5.... så jag är avis på dig som redan är i vecka 8. Har du gjort något VUL? jag har mitt planerat till nästa onsdag. Längtar så!
    Ingen på jobbet vet, så jag lever dubbelliv känns det som

• Mojnse6

Jag var iväg i vecka 6+4 och gjorde ett VUL läkaren såg då inget hjärta, men man såg gulsäcken som var 13,5mm och något som fladdrade i ena hörnet som han sa var fostret. Han sa att embryot var för litet för att se något hjärta, så jag ska tillbaka den 5/3 igen. Jag blev lite orolig och frågade om något var fel i och med att han inte såg något hjärta men läkarn sa att på vissa så såg man inte hjärtat i den veckan. Så jag hoppas att han ser ett nu på måndag. Lycka till på ditt VUL! Inget vet på mitt jobb heller, var och köpte större jeans i helgen för jag kommer inte i mina gamla . Jag är i vecka 9! (8 fulla veckor och 2 fulla dagar !!!

• Lycka77

Jag mår också bra, har dock blivit uppblåst och gasig i magen, men det kan jag leva med.

Jag har gått in i vecka v.5 idag och ska inte på VUL fören v.9 - längtar! Lite avsi på er som redan fått göra ett.

Jag har börjat läsa "Handbok för gravida - allt din doktor inte berättar" även den verkar riktigt bra, och skriven på ett roligt sätt.  Det finns nog många bra böcker som man kommer att vilja läsa.

• Mojnse6

Lycka77: Det är både för och nackdelar med tidigt VUL, själv hade jag gärna väntat ett par veckor så att man verkligen såg hjärtat. Nu blev jag istället orolig, så jag tror att när du ska dit i vecka 9 är det nog lagomt att gå först gången!

Hur mår ni i övrigt? Det enda jag känner är trötthet, somnar nästan på jobbet efter lunch, samt dessa hormoner som bubblar upp så man känner sig som ett rytande lejon !

Svar på tråden Vi som gjort insemination och lyckats