• isisisis

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Eftersom det tydligt står på skyltarna i duschrummet att man ska duscha utan,så gör jag det.
    Det har man alltid gjort.Har märkt att fler och fler skiter i det!
    Hänsynslöst tycker jag!

• isisisis

Det kanske inte bara är i baddräkten det kan gömma sig bakterier!
    Det är ju lättare att bli ren överallt utan badkläder!!!!

• isisisis

Hoppas de börjar kontrollera så att alla följer reglerna.
    Äckligt med folk som inte duschar ordentligt utan badkläder!

• isisisis

Ni som duschar med badkläder.
    Varför tror ni att det sitter stora skyltar att alla ska duscha UTAN badkläder innan man badar i simhallen?
    Bara för att genera ER?

Om alla skulle vara lika hänsynslösa som er,skulle nog baden få stänga.
    Gammal rumpsvett och fittslem i bassängen! Nä fy sjutton!

• isisisis

Det kanske du tycker.
    För mig är hygien en av sakerna jag prioriterar.

Tycker också hänsyn är något man kan uppskatta.

• isisisis

Ja jag har badat regelbundet i många år,på 3 olika badhus i skåne.
    Bjuv,Filborna och Burlöv.På alla dessa sitter det skyltar.
    Likaså att man har sitthandduk i bastu,och att man inte kammar håret i bastun.

• isisisis

Jag kan säga att jag har badat regelbundet på badhus i hela mitt liv.Vintersäsongen.Minst en gång i veckan.
    Detta med att man inte tar av sig när man duschar är något som har kommit mer och mer de sista åren!
    Man har alltid tagit av sig innan.Eftersom det av renlighetsskäl är bestämt så.
    Badhus har funnits sen romartiden,och de var nakna då också,tom i bassängen.
    Jag kan tänka mig att folk är mer kroppsfixerade numer och det har även krupit ner i åldrarna tyvärr.
    Därför har vi all anorexiproblematik och allt annat!
    Har man kunnat följa badhusreglerna utan problem innan,ska det väl kunna fungera idag också!
    Annars kan man ju bada i badkaret tycker jag!
    På badhus är alla lika,gammal som ung ,där är man bara människa.

• isisisis

Ni kan ju höra efter som sagt då,ni som duschar med badkläder!
    Hör med personalen innan ni går in,om det är ok att duscha med badkläder på!
    Så får ni höra vad personalen säger!
    Törs ni det?

• isisisis

Om fler folk fick se lite hängande magar och tuttar,så kanske acceptansen för folks olikheter kunde accepteras lite bättre,och kroppsfixeringen inte bli så stor!
    Har ni tänkt på vad ni signalerar till era småflickor när ni lär den att gömma sina små prickar?
    De växer in i sexualiteten tidigare och tidigare!
    Det är ingenting positivt!
    Ju längre barn får vara barn istället för att redan som 6 åring börja tänka på sin kropp,desto bättre!

• isisisis

Efter ha följt hela tråden från början,så tycker jag det bästa vore att ha en separat dusch för de som inte törs visa sig!
    På så sätt så slipper man skit i bassängen,och de som är blyga kan gå in i lillduschen och ställa sig.
    För övrigt är det inte mer än rimligt att badhusets regler efterföljs!

• isisisis

De kan dessutom betala en separat avgift som går till kostnaden för byggnationen!

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?