• maruttan

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Sitter ingen lapp på mitt badhus att man ska duscha utan badkläder och jag har alltid duschat  med badkläder på! Har aldrig tänkt tanken att det kunde vara ohygieniskt....

pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • maruttan
    isisisis skrev 2007-02-23 21:23:41 följande:
    Ja jag har badat regelbundet i många år,på 3 olika badhus i skåne.Bjuv,Filborna och Burlöv.På alla dessa sitter det skyltar.Likaså att man har sitthandduk i bastu,och att man inte kammar håret i bastun.
    Jaha? Men här finns det ingen skylt iaf...
  • maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:23:49 följande:
    Men ni som duschar med kläder på er, använder ni ingen tvål eller så?Ställer ni er bara under varmvatten en stund?
    Finns inte i min värld att jag ska tvåla in mig, och sen krångla på mig baddräkten och duscha igen och samtidigt hålla reda på en sjövild 15-månaders barn!!!
  • maruttan
    lugnåsbo skrev 2007-02-23 21:27:28 följande:
    alltså hon var visst inte över längre håller med glammis... jag går in i duschen och sköljer av mej lite...blogg.aftonbladet.se/2477
    Japp jag med!! Varför tror ni att de har klor i bassängerna?
  • maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:28:15 följande:
    Min 20 månaders vilding brukar stå och duscha tillsammans med mig. Utan badkläder han också .
    Grattis! Jag skulle nog behöva sele om min ska stanna hos mig!
    eilema skrev 2007-02-23 21:30:18 följande:
    MED badkläder! Så länge de inte sätter upp duschbås eller draperier duschar jag aldrig naken på offentliga platser. Och jag har knappats farliga bakterier på mig när jag hoppar ner i en bassäng full med KLOR!Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
    Amen to that sister!
  • maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:38:15 följande:
    Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?*chockerad*
    Fast jag brukar inte sätta på mig baddräkten igen efter jag har badat
  • maruttan

Helt ot nu men jag tappade allt mitt hår för några år sedan och det fick mig att känna mig MYCKET obekväm att gå till badhuset eftersom alla stirrade så ögonen höll på att ploppa ur skallen när jag tog av mig peruken för att duscha.......

• maruttan
    Garageänkan skrev 2007-02-23 22:48:51 följande:
    utan badkläder. så står det på väggen på en skylt ~Bara döda fiskar följer strömmen~
    Inte överallt.....
  • maruttan
    Garageänkan skrev 2007-02-23 22:51:37 följande:
    maruttan skrev 2007-02-23 22:49:35 följande: Garageänkan skrev 2007-02-23 22:48:51 följande: utan badkläder. så står det på väggen på en skylt ~Bara döda fiskar följer strömmen~ Inte överallt..... pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!OBS jag skojade bara ~Bara döda fiskar följer strömmen~
    Oj! Sorry!
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?