I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
Med!
Med!
Så länge alla duschar tycker jag att det är ok. Tycker det är värre när folk tar vatten i munnen och sen spottar ut det i bassängen igen, har sett att många som simmar gör det där jag har gått.
De gånger jag har badat har jag sällan sett någon duscha UTAN baddräkt INNAN. Men de släpper väl in oss hänsynslösa samtidigt så vi får bada ihop antar jag
lugnåsbo: klockrent *fniss*
Står oxå i duschen en stund utan tvål.
Efter badet duschar jag med tvål och så tvättar jag till och med håret med schampo och balsam
Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis...
havet är inte precis renare än en pool.
Det är fler som fiser/kissar/bajsar etc i ett hav än i en bassäng, så tänk på det innan ni sätter ner fötterna i vattnet
lungåsbo: GRATTIS!!!
Så glad för din skull *tårar i ögonen*
mallansprallan: Jag brukar trimma den I bassängen
Kurre räkmacka skrev: Man kan stå på ena sidan av bassängen på kvällen och se ett tjockt lager av gamla hudceller, tvålrester och hår efter eb dag på badet Mitt råd är duscha
Och mitt råd är att stanna hemma
mallansprallan skrev: Ja badhus känns inte så fräscht vare sig folk duschar eller inte innan de hoppar i. Tänk så mycket skit som löses upp när man plaskar runt i nån timme. Räcker nog inte med att duscha nån minut innan. En helkroppsskubbning krävs nog om det ska bli hyfsat fräscht.
Men vad menar du?! vattnet är ju så "blått" och rent att man ser enda ner till botten!! Klart det är fräscht!!
Som sagt värre saker händer under badhus vistelsen än att folk duschar med badkläder. Vi duschar åtminstonde.
Klart vi törs.
Jag skäljer av mig minst lika bra med en baddräkt som utan. Även om jag skulle nu ta av baddräkten så kommer jag inte att använda tvål innan bassängen vad personalen än säger.
Hur är det egentligen, får manlig personal gå in i damernas dusch- och omklädingsrum och tvärtom??
Tror nog det är så där jag badar oxå, har för mig att jag sett en manlig gå in till kvinnornas... Det tycker jag känns obekvämt, ännu en anledning att duscha MED badkläder hahaha