I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
Jag duschar utan kläder (och använder till och med tvål ). Sen tar jag på mig badkläderna i duschen och blöter ner mig igen innan jag går ut till bassängen.
Jag duschar utan kläder (och använder till och med tvål ). Sen tar jag på mig badkläderna i duschen och blöter ner mig igen innan jag går ut till bassängen.
Men ni som duschar med kläder på er, använder ni ingen tvål eller så?
Ställer ni er bara under varmvatten en stund?
Men varför alls ställa sig i duschen då? Om du inte tänkt tvätta dig?
Min 20 månaders vilding brukar stå och duscha tillsammans med mig. Utan badkläder han också .
Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?
*chockerad*
Kloret binder smutsen. Så om man inte är skitig innan man badar luktar man inte klor efteråt. Om man kommer in i en badhall som stinker klor kan man utgå ifrån att det badar en massa snuskpellar.
Det är viss skillnad på hur mycket vatten det är i havet och i en pool !
Man lär så länge man lever. Svårt att få på baddräkten. Det kunde jag inte i min vildaste fanatasi tro var ett problem människor hade .
Men om det står "duscha innan bad", menar man väl duscha=tvätta sig. Inte "stå under rinnande vatten med kläderna på" ?
Dofilus- Man undrar verkligen.
Men varför duschar man med kläder före bad och utan kläder, med tvål och schampo efter bad om anledningen är att man inte vill visa sig naken? Är man inte naken när man duschar utan kläder efter badet?
åssa72-Om man tar in badkläderna i duschen och blöter dem innan man trär på sig dem går det hur lätt som helst. Jag lovar, det är verkligen inte något besvärligt.
Flissi- det är tydligen modernt just nu att bada med nedhasade badbyxor som visar upp märkeskalsongerna under. Charmerande .
arianne- Ja, fast jag brukar svepa in mig i en handduk på vägen från omklädningsrummet . Hur brukar du gå från duschen till omklädningsrummet på väg från bassängen? För du tvättar dig väl med tvål och schampoo efter badet iallafall?