Inlägg från: Sånglärkan |Visa alla inlägg
  • Sånglärkan

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

I vårat kommunala badhus hänger en skylt där det står
    "Den som inte duchar är en snuskhummer" och en humorbild på en hummer.
    Det står iof inte att detta måste ske naket, men nog tolkar jag det så eftersom man bör bli renare utan baddräkt. Det är i alla fall lättare att tvätta sig.

Några känner sig kanske FÖR obekväma för att tvätta sig nakna av speciella anledningar, men för de flesta av oss tror jag det obekväma består i att man inte göra som alla andra. DVS. skulle ALLA andra duscha nakna känns det mer obekvämt att duscha MED baddräkt.

• Sånglärkan

Jag är förvånad att jag tillhör den mindre skaran! Trodde alltså att fler än 24% duschade nakna innan badet.

Tack så mycket MuminMy att du finns här och ger oss tankeställare, för även om jag duschar naken skrubbar jag mig inte precis innan. Nu ska jag bli ännu noggrannare! Med eller utan bäbis vill jag ju undvika klortillsatser i onödan.

• Sånglärkan

När planerna för renoveringen av vårt badhus gjordes upp för två år sedan kommer jag nu ihåg att det ingår i den nya standarden att det ska finnas en egen dusch för de som behöver. Det kan ju vara när man har mens, av religösa skäl eller vad som helst.

Den privata duschen finns inne på handikapptoan - jag har bara inte tänkt på den - det finns förmodligen en sådan på ditt badhus shine. Annars ska den dit vid nästa ombyggnad!

• Sånglärkan

TS
    Kan du inte stara en ny omröstning och länka till denna?
    Jag är nyfiken om vi kanske har ändrat/tänkt ändra våra dushvanor efter att ha diskuterat detta i denna tråd.

Idag var familjen på badhuset och vi gnuggade oss riktigt rena före badet .

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?