• L2K

BF Juli-07 Nr3

Phhuuu.... Så har man läst igenom allt som är missat sen igår kväll! Tyckte det var lite konstigt att juli-tråden inte låg högst upp i favoritlistan som den brukar men fick mitt svar när jag läst i kapp.

Ser ju jättebra ut med allt det nya!!!! 

Vad gäller vikt vågar jag knappt lägga till mig i diskusionen. Min vågar pekar på -3-4kg så här på morronkvisten innan frukost.... Fast å andra sidan har jag en hel del övervikt att ta av... Och kilona försvann på en gång i samband med illamåendet.

Imorse kom ungarna in till mig (sambon råkade somna på soffan igår) och såg på tv och mitt upp i allt vaknade min lilla bebis. Tog då Sebastians hand och visade var han skulle känna och han fick några rejäla sparkar!!!! Känns jätteskoj ju!!!! Glad Försökte med Oskar med men han petade lite och kollade på tv ist. Tror han fortfarande inte riktigt fattar det där med bebis i magen.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    karin h skrev 2007-02-24 13:15:27 följande:
    Hej, har nu hittat hit efter en lång datorpaus Någon här som har besvär med foglossning??? Vart kan man i så fall köpa/beställa sånt där bälte och fungerar det?
    Ska finnas en adress där man ska kunna beställa men jag minns inte den. Själv köpte jag det hos sjukgymnasten.

Och ja, vi är en liten bunt nu som kämpar på med våra fogar. Själv är jag heltidssjukskriven från den 24/1 till och börja med till den 1/4 för det.
    Vissa dagar är livet som vanligt, andra vill jag knappt vara med....
  • L2K
    SannaKaarina - Jag led inte så farligt av illamåendet och misstänker att jag hade fått viktnedgång även utan det.
    Första graviditeten gick jag ner 10kg redan innan inskrivning och då mådde jag inte speciellt illa. Hann gå ner ytterligare 5kg innan det vände och jag gick upp dom 5kg.
    Det bästa är att dom 10kg har jag fortfarande inte gått upp igen även om jag har pendlat massor i vikt dom sista åren!
  • L2K
     Åhhh.... Måste bara berätta hur försälskad jag just blev!!!!
    Sitter och lyssnar genom kvällen låtar på www.sr.se och Afterdarks är ju bara för härlig!!!! Lyssna på texten! Så rolig!
  • L2K

Jag tyckte inte heller att bältet hjälpte mig nåt, tyckte att det gjorde lika ont iaf. Men gissa vad förvånad jag blev när jag en dag glömde att ta på det när jag skulle gå på prommis. Just då kändes det inte så farligt men på kvällen hade jag mer ont än jag brukar ha.

Så jag tror att det hjälper en del även om det inte känns så.

Nena72 - har du testat att ändra plats på bältet och hur hårt det sitter? Jag fick testa runt en hel del innan jag hittade ett ställe som kändes bra.

• L2K

En liten fråga, ni som har barn innan, kommer ni ha dom hemma eller på dagis / hos dagmamma när syskon kommer?
    Hur går era tankar kring hur det ska bli?

• L2K
    annki72 - såg vad du skrev i gamla tråden och det är inte bara jag som har snuskig fantasi, det har textskrivaren med ju!!! Har du lyssnat på den? Annars finns den att hitta på www.sr.se. Jag är riktigt förälskad i den!

Calylite och tbmh - skönt att veta att man inte varit ensam med detta mysterium!!!

tbmh - här kommer det bli att jag är sjukskriven eller har HP innan förlossningen så då kommer barnen gå mindre och mindre innan förlossningen för att "vänja av sig" lite med dagis. Nu går dom ju 30 timmar i veckan och sen ska dom ju bara gå hälften och mina barn bara älskar sitt dagis!!!

Fast blir sommaren riktigt härlig på en gång och jag mår bra kommer jag försöka va i skärgården med båten så mycket som möjligt. För jag kommer nog inte bli ensam, även min svägerka och svärfar brukar va ute massor. Och sambon får ju pendla då.

Efter förlossningen har vi planerat så sambon ska ta pappadagar och semester på raken om det blir godkänt så då får vi en lååångt mjukstart innan allvaret och hösten.

Men jag måste erkänna, jag är lite orolig för hur det ska fungera för Sebastian med "bara" 15 timmar på dagis, han är ju så medveten om vad som händer och sker och vad han missar redan nu...
  • L2K
    JoNaLi - jag ser dig med! Följer också din såpa med spänning. Glad

Fast jag måste erkänna, ibland är jag förfärligt dålig på att svara på inlägg, oavsett vems det är!!! OskyldigGenerad
  • L2K
    mammab - jag skulle göra mycket för dom där extra fem timmarna "du" har!!!! Vi får bara 15.

Och redan nu bli Basse ledsen om han missar aktiviteter vid sjukdom, hur ska det inte bli när han ska gå halva tiden mot vad han är van vid sen?

Och vad skönt att jag inte är den enda som gillar dagis. Såg en tråd i föräldraforumet där en mamma beklagade sig över 15 timmar och fick tydligen en massa skit för att hon ville ha mer timmar. Många som tyckte att man ska ha barnen hemma när det kommer syskon.
  • L2K
    annki72 skrev 2007-02-24 17:04:42 följande:
    L2k: japp jag har hört den och tycker den är hur bra som helst, och Ja, jag har oxå snuskig fantasi
    Hahahahaha!!!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3