• mjauen

BF Juli-07 Nr3

suck!
    Tryckte just i mig en hamburgermåltid, och nu håller jag på och spricker!!
    Vi hade bjudit min bästa kompis och hennes man på middag igår. Det var riktigt roligt, var ett tag sen sist. Så kollade vi på melodifestivalen förstås- tyckte oxå det var synd att After Dark inte gick vidare :(
    Bra med flera nya trådar så är det lättare att hålla reda på vad folk skriver!
    Hur är det annars med den gamla magtråden, är den ännu i bruk eller har vi gått över till den nya albumtråden?

• mjauen

Nån som har en dunderkur mot förkylning?
    E hemma från jobbet idag, inte speciellt roligt att arbeta när man håller på att hosta upp lungorna... :(
    Bebisen sprattlar allt mer nu för varje dag som går och det är ju i alla fall roligt! I förrgår kände till o me min man utanpå magen när bebben sparkade.

• mjauen

Hallonfot:
    tycker oxå att det är heljobbigt att va förkyld. Det här är andra omgången för mig. Var sjuk för ca en mån sen me halsont o feber o nu har det brutit ut igen. typiskt...!
    Sitter som bäst och sörplar på en mugg varm svartvinbärssaft- lindrar lite för stunden.
    Krya på dig!

• mjauen

Håller med om att det går långsammare framåt i tråden nuförtiden.
    I och för sig hinner man ju läsa allas inlägg relativt fort, så man inte har 20 sidor olästa varje dag.
    Har legat en stund på soffan och vilat. Håller på att få feber men är tvungen att åka och jobba två timmar imorgon i alla fall. :(
    Börjar besväras allt mer av foglossningen oxå. Gör ont varje gång jag hostar...och det är ganska ofta för tillfället.
    Om det kunde bli helg snart...

• mjauen

Jag läste att enligt sjukvårdslagen i Sverige så "får ingen sjukvårdspersonal hemlighålla information för patienten", så egentligen måste dom säga va det är för kön. Om dom kan se det alltså.
    (amelia vänta barn 2002)

• mjauen

Goddag allihopa!
    Kanske man borde ställa till med en liten picknick på balkongen idag, är såå fint väder här! Är tyvärr väldigt förkyld ännu...
    Hade tänkt åka o titta på tapeter till bebbens rum idag, men då hade min man tydligen bråttom hem för att kolla på nån match så vi var bara o hyrde ett par filmer och handlade mat.
    Vad är det egentligen med karlar o sport?

• mjauen

Giafia:
    timester tre är kalendermånad 7-9.
    va tråkit att vi alla ska drabbas av förkylning!
    min börjar ge med sig lite nu, men är fortfarande snuvig och hostar. måste tillbaka till jobbet imorgon. *suck*
    nån annan som börjar va trött på sitt jobb?

• mjauen

Har så ont i magen! Det började redan 9-tiden i morse och har hållit i sig o blivit lite värre ända sen d. Det typ krampar o värker, främst på vänstra sidan av magen. Var till läkaren efter jobbet o slapp in efter 1 1/2 h! Fick ligga o vänta på en brits i korridoren. Mysigt! :(
    Läkaren sa i alla fall att det inte va nåt farligt utan antagligen "växtvärk" i livmodern. Tycker ändå att det känns obehagligt. Kan ju knappt gå, så ont gör det!
    Är sjukskriven imorgon så jag får vila. Kommer chefen säkert att gilla, var ju hemma 3 dar förra veckan pga influensa, men vad kan man...

• mjauen

Var ett tag sen jag va inne sist...har varit så mycket nu och min mans syster gifter sig på lördag. :)
    Ser att ni funderar kring mamma-o pappaledigheten o ersättningar hit o dit. Jag fick mina papper att fylla i idag oxå o jag e helt rörig i skallen! Vi har lite annat system här i Finland, men inte blir man klok på nåt här heller. Men det fixar väl sig...
    Har semester den här veckan, men det känns inte alls som om man skulle va ledig. Har städat i 2 dar och nu har vi gäster från Sverige tills på fredag, på lördag är det bröllop och på söndag får vi fler gäster... *SUCK*
    Man får väl trösta sig med att man har halva sommaren ledig.

• mjauen

solstraalen:
    Jag hittade en cardigan från Halens som jag själv skulle vilja ha. Den passar bra på sommaren eftersom den inte är så tjock o så. Ska se om jag lyckas bifoga linken..
    www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=020002

• mjauen

Jen2006:
    Min bebbe svänger sig jätteofta. Känns lite skojigt. Och det ser ännu skojigare ut oxå när magen kan va nästan platt på ena sidan och så putar det jättemycket på andra. :)

• mjauen

Hejsan!
    Har inte skrivit i den här tråden på evigheter, men är inne o läser nästan varje dag.
    Här har vi fullt upp med renoveringen av bebbens blivande rum. Plus att jag har blivit förkyld igen för tredje gången i år. Vet inte hur jag lyckas...
    Kom just på...eftersom det "bara" är 10 veckor kvar nu så borde man kanske börja packa bb-väskan. Är det nån som har kvar listan på vad man kan ta med sig? Den har ju dykt upp här med jämna mellanrum o jag trodde att jag hade kopierat den, men nu kan jag inte hitta den.
    Hoppas ni mår bra alla!

• mjauen

Mitt SF mått ligger bara på 25 o jag är i v 30+5. Man tycker ju att de borde ha sagt nåt om att det är för lite aller så...Men jag är inte orolig i alla fall. De sa sist att allt såg bra ut.

• mjauen

va tvungen att ta en glass ur frysen så som ni håller på o snålas!
    lidl har annars ganska bra glassar. typ enda som vi handlar där...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3