Inlägg från: Jen2006 |Visa alla inlägg
  • Jen2006

BF Juli-07 Nr3

Hej,
    Idag höll jag på att svimma på jobbet. Låter kanske inte så illa men jag jobbar på pappersbruk (och var själv) så det är inte bästa platsen att ramla omkull på... Blev lite skärrad av det!!! Så nu SKA jag ta och inse att jag är gravid och dra ner lite på takten (lättare sagt än gjort)

jag har gått in i vecka 22 idag, och sparkarna börjar bli allt kraftigare och mer regelbundna *mysigt*. tyvärr lyckas aldrig min sambo ha sin hand på magen när lillen sparkar.

• Jen2006

Sylt:
    Jag vill INTE behålla storleken på mina bröst. Tyckte om dem som de var innan, nu känner jag mig bara tjockare pga stora bröst!!! Men det är väl olika

• Jen2006

Jag har förstått att jag inte är den enda med lite öm rygg. Kom helt plötsligt igår när vi skulle kolla på melodifestivalen. Orkade bara inte med att sitta i soffan längre, idag fick jag tillbaka det efter att vi gått på stan lite... Jätte jobbigt ju.

Ska ta mig ett varmt bad nu och läsa en bra bok och bara hoppas på att det släpper lite. Kanske är dax att börja träna ryggen lite

• Jen2006

Här pratar ni vikt har jag förstått. Jag har gått upp 6-7 kg och är i vecka 23 (22+1). Jag blev riktigt förvånad (!!) för jag tycker inte att jag har blivit så mycket större, inte heller att jag ätit massa onyttigt. Men jag är rädd för att vågen inte ljuger

• Jen2006

För mig är bikini linjen inget problem ÄNNU... Däremot kommer jag inte i någon av mina bikinis eller baddräkter så jag måste köpa nytt om jag ska komma iväg och simma som jag tänkt mig.

Någon som har tips på ställen som har badkläder?, hade tänkt mig två delat sett, med lite ben på bikinitrosorna.

• Jen2006

Sitter och väntar på att min sambo ska komma hem från universitetet, sen ska vi iväg och simma. Ska bli så skönt att röra lite på sig (då känns godisbitarna man ätit under dagen mindre jobbiga )

• Jen2006

Angående hjärtfrekvens för pojkar så har jag precis varit iväg till Bm och kollat vår sons. Han pendlade mellan 130 och 150 under tiden (så vi kan väl säga 140).

Är förresten i vecka 22+3 nu (vet inte om det spelar någon roll)

Sen mätte BM även symfus-fundus måttet som var 21,5cm någon som varit och gjort det och som har någon aning om var man ska ligga nu???

• Jen2006

MAT... är så himla hungrig hela tiden, och efter att ha fått informationen om att jag gått upp 7kg sedan inskrivningen så känner jag inte för att gå runt och småäta hela tiden!!! Kommer ju bli stor som ett hus om detta ska fortsätta!!!

• Jen2006

Hej,

Var på mamma pappa barn mässa igår (den som trollie nämnde). Gud vad folk där var!!! Men det kanske var för att det på varje par även skulle gå in en barnvagn

Vi anmälde oss i alla fall på en profylax kurs som kommer att gå i slutet av april. Sambon propsade på att vi absolut skulle gå, så det känns bra att han vill vara aktiv på förlossningsdagen !!!

Någon som gått profylax kurs och som har några åsikter om den??

• Jen2006

Ska försöka att komma iväg och shoppa lite idag. Får inte plats i varken BH eller trosor längre, behöver med andra ord en helt ny uppsättning med underkläder.

Nu vill jag verkligen inte att mina bröst ska bli större!!!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3