Inlägg från: GosKina |Visa alla inlägg
  • GosKina

BF Juli-07 Nr3

Hej svejs,
    En evighet sen jag skrev nu...

Idag var vi äntligen på UL och fick se en livlig krabat där inne. Jag som inte känt av nånting... Men moderkakan ligger visst i framvägg o då kan det ju dröja längre innan man känner av bebisen.

Det kändes fint att allt verkade vara ok iaf. Nu ska det bokas tid hos BM, har inte träffat henne än denna gången, då hon inte hade tid för oss när vi skrev in oss.

Och snart blir vår dotter 1 år, spännande! Vi har inte börjat planera ännu för kalas, men snart måste vi väl sätta igång.

Jag berättade för min chef idag iaf, o han var inte så förvånad

• GosKina

Hej alla!

Ang. det där med 3D-UL. Jag var så glad att vi skulle på UL i onsdags, för jag vet att här i Övik fick man en 3D-apparat i somras. Men tror ni personalen har brytt sig om att lära sig den coola nya mackapären??? Så klart inte...

Plus att vi hade en snäll, men otroligt tråkig BM som gjorde UL:et och bilderna är riktigt riktigt usla. Vi ville egentligen inte köpa dem, men vad säger man då till sitt barn senare?! "Nej, bilderna på dig blev så dåliga att vi inte ville köpa dem." Medan storasysters bilder är jättefina... Så vi fick så lov att köpa dem ändå. Har lagt in den som är minst dålig i mitt galleri.

• GosKina

LindaoJohan, Men om det är såååå jobbigt för barnen och avdelningen att du kommer o går, kan de inte sätta dig på att jobba förmiddagar då? Tycker det låter mycket hattigare att springa runt i hela huset, plus att du ju inte kan jobba med småbarnen... Jag förstår att du stannar hemma! Sen blir man ju så ställd när de ringer o "angriper" på det där sättet. Fundera ut vad du själv vill och känner och tänker och formulera det till ett anförande som du kan ta upp med läkare och arbetsgivare. För det bästa är väl inte att bli sjukskriven till 100% då du vill jobba. Jag skulle oxå ha brutit ihop, man är ju extra känslig som gravid oxå. Så samla ihop dig nu och kom igen o bräck dem! Man tycker ju att en chef ska kunna vara mer taktisk än så där, men antagligen känner denne sig stressad över situationen och uttryckte sig klumpigt. Lycka till!

• GosKina

Jag tycker att efter man har gått ut offentligt med att man är gravid har magen "fått lov" att växa. Så nu i v 23 tycker jag att jag är superstor (har lite jobbigt med det) Magen har vuxit mycket fortare denna grav oxå tycker jag, men det kan ju vara så att vissa veckor växer man fortare än andra.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3