• Åsa82

BF Juli-07 Nr3

Nu har jag äntligen hittat till denna nya tråden

• Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-24 12:59:15 följande:
    JIPPIE!!!! mitt barnvagnsbekymmer har löst sig =)))) svärmor och hennes gube kläckte ur sig idag att vi blir sponsrade med iaf halva vagnen!!! *får den vagn jag vill ha med färgen jag vill ha med*jätteglad nu det märks inte va??? =)))
    vi blir oxå spnsrade med vagen vi betalar dock baar 1000:- av 6000:- så svärisarna står för 5000:- som vi kan köpa annat för . som jag redan sagt innan är vagen på ingån är beställd sen 2 veckor sedan hiih kommer om ca 6 veckor hihi LÄNGTAR!!
  • Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-24 22:15:19 följande:
    miss heavenja du här är en till som kommer bli en värdelös mamma =) men satsar på att ta tag i livet efter förlossningen *skratt*Åsa82 skönt med sponsring. o roligt att ha vagn på G =)sååå skönt. jag o sambon är överens om märke, sort o färg. det enda som inte är riktigt klart är om vi ska ha mjuk eller hård lift till. förslag??
    ja det är verkligen skönt
    linper skrev 2007-02-24 22:44:28 följande:
    Hej tjejer... Ser att ni diskuterar vagn idag. Vi har beställt en Emmaljunga City Jet. Beställde en svart faktiskt. Känns som att det är en färg som alltid funkar och som man inte tröttnar på. Men tänk på att det är LÅNG leveranstid på vissa av Emmaljungas vagnar om ni ska köpa en ny. Vi får inte vår förrän i början av juni. Lycka till i barnvagnsträsket!!
    Ja våran tar 8-12 veckor men hon i affären trodde det skulle gå snabbare
    Trollie skrev 2007-02-24 22:50:08 följande:
    Vi bestämde oss för en begagnad Emmaljunga ska köpa den av en annan tjej här på FL. Har inte sett den annat än på bild ännu men verkar jättefin (om ni vill se bilder på den så kolla här sisu.blogg.se/210207192133_vagn_till_salu_.ht... ) Tycker att 2500:- var ett ganska vettigt pris. Vad tycker ni?
    Den var ju jättefin finns massa snygga vagnar begagnade som tur är får vi en ny nästan gratis 1000:- kr men hihi annars hade jag hittat en supersnygg på blocket
  • Åsa82

ser att ni stackare lider av stor bröst, jag skälv har a kupa från början och får baar en normal b kupa under graviditeten så underbart. Kan förstå att ni andra tycker det är jobbigt och tungt. ser även att många skall köpa city jet, den hade jag själv fundering att köpa när jag hade fått Thea men nackdelen är att den blir nedrans lång när man fäller ihop den och att sittdelen blir konstig inte riktigt mysig att sitta i vi prvade med kompisens dotter hon vantrivdes i den, annars är den djäkligt snygg :-9 älskar föreesten emmaljungavagnen tillthea har jag citycross+ korg i färgen platina, gubben min är lite av en tråkmons han ville ha så lite färg som möjligt på vagnen nu till tvillingvagnen har han vågat sig på att beställa en racing red haha. Ge min gubbe lite tid så vågar ha hihi

• Åsa82

jennsans :Åhh va spännande med UL i morgon

Mamasita skrev 2007-02-25 21:41:28 följande:
    Hej! Jag har precis hittat hit! Kul att läsa allas inlägg - jag är lite ensammen här i stan så det känns som om jag läser kompisars säg..Idag kom en tant fram till mig och sa att hon trodde att jag skulle ha en pojke. Nu hör det till saken att jag inte har någon mage nästan alls - hade inte det på nr 1 heller.. Hon sa att hon var häxa och kunde se sånt. Jag har själv känt att det skulle kunna vara det MEN när vi gjorde UL för ett tag sen så sa tanten, iofsig jättesnabbt, att det var en flicka.. Får en att undra om det blev "fel" när vi gjorde UL och att hon inte kunde se eller om min känsla och den okända tanten (häxan) är käpprätt.. Jag blev förvånad på ULet så jag frågade aldrig hur hon kunde se det och vi fick aldrig heller se nåt som kunde peka på vad det kunde vara..Funderar på att göra ett privat för att se - min nyfikenhet är väckt så pass mycket - sen skulle det vara kul för storasyster att veta tror jag.. Nåja, nu ska jag surfa vidare!Ha en trevlig kväll alla!
    både skoj och kusligt att någon bara komme fram sådär, då undrar man ja hmm har hon ätt eller hm, det är ju 50% chans att hon hade rätt lixom

hade en liknande händese dagen inna jga testade plus då kom en tant fram till mig och sa grattis du är gravid , hmm tänkte jag. för jag hade ju bara sagt det till micke att jag misstänkte att vi var gravida men kände hmm hur synns det?? såå kusligt men ändå intressant.
  • Åsa82
    Jessa6 skrev 2007-02-25 22:57:41 följande:
    Åsa82: Men är inte Citycross med mjuklift och även en kombi. Går den att få i hårdlift och duo så är den väl ok? Tycker personligen inte att mjukliftarna är så fina och inte heller kombi...Det där är ju en smaksak
    japp man klickar ju bara av sittdelen och kompletterar med en city korg sååå snygg som liggvagn
  • Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-26 22:47:26 följande:
    hejhej =)såg att ni disskuterade bilar. har en 740 nu ska göra i ordning en 745 så blir kombi här. med dekalen "blöjexpressen" på vindrutan som sambon envist har beställt.annars så har jag varit på UL idag. är inte längre Juli mamma =( men allt såg bra ut tack o lov. nytt BF är 11/8.hoppas jag får hänga här ändå med alla trevliga mammor/blivande mammor.fick kort med hem och ska snart ta och lägga in dessa i datorn.kram på er
    jasså du blev en augusti mamam vem säg inte det den kan allt kika ut i juli ändå hur var de på ul då? fick ni många fina bilder?
  • Åsa82
    jennsans skrev 2007-02-26 23:07:51 följande:
    Åsa82tror inte den kommer tidigare bara någon dag tidigare av mig o mina syskon. fick 3 bilder. 1 man såg väldigt bra på. en där jag tror mig se handen väldigt bra och en lite mer suddig mest. BM bjöd på bilderna dock *glad*Trollieförstår mycket väl att jag kommer känna mig efter. gör jag redan idag. men mitt kommer det med =)men så mycket roligt folk o roliga diskussioner här så =)ang skutt på BF datum så var jag beredd på det. ingen koll på menscykel efter p-piller ( var väl ett under att vi prickade rätt) och ingen koll på när jag hade sista mensen heller så *skratt* men trodde inte det skulle bli sån stor skillnad. men blir bra detta med =)
    va fin ul bild du har som pressbild
  • Åsa82

tänkte fråga er som vekar kunna dtta med smärtor, jag får ont i benen och runt höfterna när jag gå långt, vad tusan kan det vara ?? gör baar ont om jagtyp går långa sträkor inte om jag skall gå en kortis som till kiosken för att köpa kvällstidnigen som ligger 500 meter bort vad tusan kan detta va ? mina vänner som haft foglossning säger att det nte är det så vad tusan kan det vara ?? hjälper inte om jag håller upp Lilten heller ....börjar bli jobbigt jag älskar ju vara ute och gå, dess besvär hade jag inte när jag väntade thea... skall till bm den 7:e menvill ju gärna veta vad det är innan dess lixom. vart såhär ni i ca 6 veckor. 

• Åsa82

Okay tack för svaren, får se vad Bm säger för jagtycker det är märkligt att jag baar har ont för stunden lixom.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3