• Emmyss

BF Juli-07 Nr3

Madeleine78: Hihi, kanske bäst att inse det ja...och man är inte lika smidig då som annars:)

• Emmyss

Hörrni, har en fråga bara sådär till er som har barn tidigare. Hur mkt hjälper de till hemma?

Mina är snart 4, snart 6 och nyss 7 fyllda. De hänger upp sina kläder när vi varit ute (bär ut dem i grovköket o hänger upp), bäddar sina sängar på helgerna (vi går upp så tidigt i veckorna), då hjälper jag den Linus som är minst, och sen plockar de fint på sina rum en gång i veckan, minst. Dammsuger o sånt gör jag eller maken. Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt.

Hur har ni det?

• Emmyss

Åh, namndiskussionee igen- kul ju- men SVÅRT!
    Vi har ju en Amanda, Simon, Emilia, Michaela och en Linus.

Vi har lite förslag- Säg vad ni tycker!!!

LOKE Hans (släktnamn) Gideon (släktnamn)
    NEO Hans Gideon

Tjejnamn är ju mkt svårare...men lite förslag:

ZELINE Maria (släktnamn)
    NOVA Maria

Men man kanske hinner ändra sig på vägen!

• Emmyss

Hörni, vet ni var man köper sådana här kit som man kan ta bebisens hand och fotavtryck i?

Har en bästa kompis som snart ska få bebiso tänkte köpa det...

• Emmyss

okej, tack mammab! Ska kolla upp det!

• Emmyss

Halvblod:
    Låter hysteriskt tungt det som varit under veckan. Ha det nu så lugnt o skönt i helgen,det behöver du:) Kram

• Emmyss

Godmorgon allihopa:)

Sitter här o väntar in min läkartid kl.14. Ska se hur dte blir med sjukskrivningen o så. Ska ta hb-prov också, nått måste vara fel- kan sova tre timmar på dagen o ÄNDÅ somna på kvällen...Man ska väl inte var så trött NU?? Är i v. 21.

• Emmyss

Hej på er!

Nu blir det många timmar framför datorn framöver. Var hos läkare igår o hon sjukskrev mig sådär, bara rakt av, i en månad till. Blev ledsen ju- vill till jobbet som jag bara älskar. Men jag åkte dit idag o hälsade på lite iaf.

Det togs en massa prover. Tydligen kan migrän o huvudvärk bero på ämnesomsättningsfel- aldrig höra talas om förrut. Men, men det är väl bara tt gilla läget, det är ju inte bara mig som jag får tänka på...

Hmm, läste i tråden att det är nyttigt med sockerkakssmet. Ska ta fasta på det nu- raka vägen ut i köket:)

• Emmyss

LindaoJohan: Jobbar också på förskola o har tänkt söka HP. Vet att det brukar vara svårt att få beviljat men en jobbarkompis fick det nyligen. Lite nytt hopp kanske iallafall... Var til läkare igår o hon tckte jag skulle söka HP nu?!?! Visst är det väl 60 dagar som gäller innan förlossning?

• Emmyss

Hihi, sex...jodå vi hittar fortfarande dit:) Har aldrig varit så vid tidigare graviditeter... så det är väl bara att var nöjd:)

Ikväll ska vi börja med väggen som ska dela av vårt vardagsrum så vi får ett bebisrum också:) Jag vill ha det klart Nu- helst igår...

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3