• Nena72

Jag fick ett sånt foglossningsbälte av BM men det hjälper inte på mig. Det blir snarare ett värre tryck av det

Läkaren sjukskriver mig två veckor i taget, det är enbart vila som gäller

• Nena72

Känns synd att sitta inne en sån här fin dag
    Men vad ska jag göra? Kan inte ta några promenader, finns inte direkt något att påta på med ute när det är en massa snö

Usch och fy vad jag känner mig gnällig

• Nena72

Jag blir fortsatt sjukskriven pga foglossningar. Kan snart inte röra mig Finns det inget "botemedel" mot sådant??
    Hade aldrig sådana problem när jag väntade dottern.

• Nena72

Solstrålen: Jag har ett par kryckor som står i förrådet och skräpar men det är inget jag har testat.

• Nena72

teenpregnancy: Vi kommer att köpa ett Diktad skötbord. Mycket beror det på att vi i vilket fall som hellst måste köpa någon typ av klädförvaring och då tycker jag att detta är ett utmärkt skötbord eftersom vi kan använda det resten av tiden som en bra möbel

• Nena72

Här i Norr är vädret helt underbart idag, solen skiner och det är riktigt varmt, såååå skönt.
    Har varit med min dotter på skolan för att de har haft skidtävling hela förmiddagen, tur med vädret kan man lugnt säga

• Nena72

Mjukis: Ok, då förstår jag. *Kramar om*

Har själv problem med foglossningar. Min läkare från kvinnokliniken har sjukskrivit mig men försäkringskassan godtar inte orsaken Inväntar att en annan läkare på vc att eventuellt sjukskriva mig för min fibromyalgi istället, vi får se hur det slutar. Blir tufft att klara sig utan inkomst denna månad men vad gör man

• Nena72

Mjukis: Det låter helt underbart gott!! Jag tror jag smiter över till dig

• Nena72

Trollie: Min läkare har skickat ett läkarintyg + att hon talat med dem på f-kassan flera gånger men det hjälper inte. De tycker inte att foglossning är tillräckliga skäl för att sjukskriva någon, det har varit annat om det varit risk för att förlora barnet
    Fick en kopia idag på ett brev som hon skickat till f-kassan ang fortsatt utredning av fibromyalgin på vårdcentralen. Alla papper mm ska vara inne hos f-kassan senast tisdag annars blir det ett fast avslag!

• Nena72

little baby: Hoppas du har bättre tur än mig med att få försäkringskassan att acceptera en sjukskrivning pga foglossningarna.
    Jag har bråkat med dem under en månads tid nu och de beviljar inte min sjukskrivning
    Nu ska jag till ytterligare en läkare på torsdag som ska se om det kanske går att sjukskriva mig pga min fibromyalgi.

• Nena72

Jeppa: Nej, jag är inte ett dugg nervös inför förlossningen.
    Tycker själv att förlossningen med dottern var en ren plåga så jag tänker att värre än så kan det aldrig bli

• Nena72

JoNaLi: Du är inte alls ensam om att gått upp mycket i vikt, men jag har gått upp det dubbla jämfört med dig Är bara 157 cm kort.

• Nena72

Min erfarenhet är att försäkringskassan bryr sig inte om något

HAr gått sjukskriven sedan 23/2 nu men har ännu inte fått någon rätsida från f-kassan

• Nena72

annki72: Ja, de pratade om det länge på lokalradion här igår. Det är över 60% av sjuksrivningar som avslås här i länet av en och samma "läkare" på f-kassan, de börjar fundera på om den personen satt det i system.

• Nena72

Här får alla som vill gå vara med. Jag har hunnit vara på två träffar av fem. Första gången var sambon med men han tyckte inte att det var så givande

• Nena72

Går mest på föräldraträffarna för att träffa andra blivande mammor

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3