• Karttu

BF Juli-07 Nr3

Hej!

Nu har jag oxå hittat hit! Jag ska stänga av datorn, för jag tänkte dra ut killarna på en piknik i solskenet bara den yngre av dem vaknar. Otroligt vackert vinterväder vi har här, den värsta kölden börjar äntligen släppa.

Jag sparar datorsittandet till molniga och mörka dagar!

Må väl!

• Karttu

Ja Jeppa, välkommen "tillbaka". Jag är inte så aktiv effellare för tillfället, så jag hinner inte heller läsa ikapp, men man är ju med i den mån man hinner.

Jag var till bm idag och hade sonen med... Pust! Han hann överallt i alla hennes saker, så det var inte riktigt bra lösning att ha honom med (barnvakten var sjuk). Men lite intresse visade han ju när hjärtljuden skulle mätas. Får ta pappan med nästa gång, så far vi hela familjen på kontroll. Pyret i magen var vild och sparkade, så vi fick bara ett ungefärligt pulsvärde nu, men allt var bra!

Ha en trevlig dag!

• Karttu

Hejs svejs!

Hur var det med "förbjudna" ostar, går de att äta om de har blivit uppvärmda? Jag har för mig det. Vistte att jag skulle bli och fundera när jag åt ostsås igår med "termiserad" mjölk i, men jag tänkte att jag skulle klara av det, men nu sitter jag här då och funderar om jag har skadat vårt foster... Någon som har detta på klart?!

• Karttu

Tack Hallonfot för att du försöker lugna mig! Jag får väl släppa det där nu, eftersom osten tillsattes i kokande sås, så evetuella baciller borde ju ha dött av värmen.

Trevlig helg på er alla! Här får sonen och jag fira den på egen hand eftersom maken jobbar hela helgen... Men vi börjar bli vana.

• Karttu

Oojaa Solstraalen, så har jag oxå. Det kallas väl "myrkrypningar" och beror väl på svullna ben (tror jag). Jag använder stadiga stödstrumpor nästan dagligen nu, de är en bra investering! Och ett till tips är att låta maken massera benen så ofta han bara ställer upp, men det lindrar! Tja, undvik salt, drick mycket, ät citrusfrukter (och annat vätskedrivande) och ha benen i högläge när det ges möjlighet. Med värmen som kommer sen i sommar lär det inte bli bättre...

Men det är ju för en bra sak, så håll ut!

• Karttu

Ja, jag skulle tro att efter att magen växer och blir större så trycker den på blodvenerna som går till benen, så blodflödet tillbaka till hjärtat försämras. Detta leder till att benen svullnar. Så mer eller mindre kommer det väl nog att vara så här nu tills förlossningen. Men släng upp benen över hjärtat så fort det ges möjlighet! (låter lite våldsamt, men sitt/ligg med benen i högläge, så rinner blodet bättre tillbaka till hjärtat)

Så där tror jag att det står till iaf, kanske nån annan här har bättre sakkunskap!?!

• Karttu

Ja, följaktligen, om du är igång mycket så är ju benen "nedåt" hela tiden, så det blir väl värre kan man säga av att hålla igång hela dagen. Unna dig pauser!

• Karttu

Prinsessan Zelda: Beckah hade länkat här i tråden för nån dag sen till en info sida om gbs...

Beckah: Äsch, är du orolig?! Hur stor är risken för alla följder då? Om det vore stor risk tycker man ju att de vore noggranna och tog till alla tänkbara preventiva handlingar. Jag tycker att det låter jätteläskigt och förstår om du vill att vårdpersonalen ska göra något.

• Karttu

Nej men Pusselbiten! *kramar om* Vad lider hon av, om jag får fråga?

• Karttu

Oj oj, så det var det...

Skickar oxå styrkekramar och önskar dig en god natts sömn efter allt gråtande.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3