BF Juli-07 Nr3
Har lagt ut UL-bild och ny magbild nu om någon är nyfiken ![]()
Har lagt ut UL-bild och ny magbild nu om någon är nyfiken ![]()
Jen2006: Jag är också Rh negativ - ska också ta prover vid mitt nästa BM-besök...
Trollie:
Jag är Rh-negativ och vad som händer med oss är att de tar ett eller ett par extra blodprov under graviditeten för att kolla så att man inte har börjat bilda antikroppar mot det eventuellt positiva barnet.
När barnet är fött så tar man blodprov direkt från navelsträngen och kollar det. Om barnet då är positivt så ska mamman få en spruta inom 72 timmar .
Och så här stod det på niomånader.se:
Vad innebär detta för en gravid kvinna?
Om en Rh-negativ kvinna väntar ett Rh-positivt barn och dessa båda typer av blod blandas finns det liten (ytterst liten) risk att mamman bildar antikroppar (anti D) mot barnet som vid enstaka fall kan ge blodbrist hos barnet.
Det är om barnafadern är Rh-positiv som även fostret kan bli Rh-positivt och ställa till det för sig själv och sina framtida syskon. Är fadern däremot Rh-negativ finns ingen risk för att barnet ska bli Rh-positivt.
Grattis till en liten kille SyrranH ![]()
Med tanke på att bara 15% ska vara RH negativa tycker jag det är många i den här tråden
![]()
Godmorgon allihopa!
Härligt väder idag också - skööönt att vara hemma!
Nu finns nya magbilder i mitt galleri - under starka bilder om någon är nyfiken
Om ca 1 timma kommer föräldrarna hit och hälsar på - blir väl även lite grejande på uteplatsen kan jag tro - måste ju få den fiiin nu
Ha en underbar dag allihop!
Kram Kram
Grattis JoNaLi - vad mysigt med en liten tjej! ![]()
Tycker du att mässan är att rekommenderas Vickyb? (Funderar på att gå dit imorgon)
Vilken tid var ni där eftersom ni hann vara bland de 100 första?
Nya magbilder ute - under starka bilder ![]()
Grattis veronicaq ![]()
Vad skönt att höra att du är hemma och att allt ser bra ut Zandrisen ![]()
Grattis till förlovningen misan ![]()