• Myzzan

BF Juli-07 Nr3

Hallå alla blivande mammor! Jag har en fråga till er.
    När jag har varit ute och gått så får jag jätteont i magen strax nedanför naveln. Det känns som om någon sliter i den (samma sak när jag nyser) Det går över efter ett tag när jag har satt mig ner och vilat. Varför får jag så ont?

• Myzzan

Nej, det känns absolut inte som förvärkar. Usch, nu blir jag orolig. Måste nog ringa till BM. Ja, magen blir nog lite hård.

• Myzzan

Nu har jag ringt till bm och hon trodde också att det var sammandragningar men om de fortsatte efter att jag hade vilat så brukar de vilja ta en urinodling. Usch, vad obehagligt. Jag har aldrig haft så här förut och det här är min tredje grav.

• Myzzan

LindaoJohan: Har samma här, men jag får så efter att jag hade varit ute och gått. Ringde bm idag och hon sa att det var sammandragningar. Det är din kropp som säger att du ska ta det lugnare. Om det inte går över när du vilat så kan det vara urinvägsinfektion.

• Myzzan

Jag äter Niferex och tycker att dom fungerar bra. Hade en annan sort vid min först graviditet men de fungerade inte alls blev förstoppad. Men då fick jag byta till Niferx, som enligt min bm är mycket bättre för magen, och dom fungerar mycket bättre.

• Myzzan

Båda mina barn har haft ont i öronen några dagar nu + feber. Först fick min son och veckan efter min dotter. Här där vi bor är det då ingen ide att åka in till läkaren för att dom har ont i öronen. Dom fick gå på alvedon några dagar och sen försvann det av sig själv. Läkarna här skriver inte ut pencelin i första taget.

• Myzzan

Har en fråga till er! Jag ska till läkaren idag och kolla upp mig, har haft så mycket sammandragningar (det är andra gången som jag är dit). Jag har också foglossningar. Jag känner verkligen att jag skulle vilja bli sjukskriven, men är rädd för att läkaren säger nej. Hur blev ni sjukskrivna. Var det ni som sa att ni ville det själv eller var det bm/läkaren som föreslog det?

• Myzzan

L2K- Ha,ha jätteroligt test! Jag skulle vara 42,8 år. (Är bara 28) Usch vad jag känner mig gammal nu.

• Myzzan

Hemma från läkaren. Inga problem att bli sjukskriven. Hoppas bara att FK godkänner det nu.

• Myzzan

Vickeyb - har precis som du och det har bara blivit värre. Blev sjukskriven pga det idag.

• Myzzan

Jag har aldrig haft/fått det och det här är min tredje grav.

• Myzzan

Idag har jag skickat in sjukintyget till fk. Hoppas att de nu godkänner det. Hur länge brukar det ta innan man får nått besked?

• Myzzan

Usch, vilken trist dag i dag. Jag har så tråkit här hemma idag. Regn ute, mannen jobbar hela dagen och ingen bli så vi kan åka nånstans. Bläää

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3