BF Juli-07 Nr3
Hej,
Var år och dagar sedan jag skrev här så nu blir det långt, tappade sugen lite vad gäller allt sådant här skrivande i samband med att jag startade det andra julimammor-forumet (vilket inte var meningen som något negativt från min sida...). Hoppas att jag är välkommen tillbaka ändå...? Har varit in här rätt mycket på slutet och även tassat runt i era krypin för att se vad som händer med er alla, är ju trots allt lite roligt att "prata" med personer som är i samma situation som jag själv. Känns dock inte riktigt snyggt att bara smyga omkring och tjuvläsa utan att skriva något själv så jag gör ett försök...
Har läst att många av er verkar ha en massa krämpor, tycker synd om er, måste vara jättejobbigt att inte må bra, vare sig det är fysiskt eller psykiskt, samtidigt som det skall vara en rolig, lycklig och härlig tid. Kan ibland inte förstå hur jag kan ha sådan tur som klarar mig så bra. Har bara lite foglossning och sammandragningar om jag bär tungt men det går ju oftast att undvika. Kanske inte just nu dock för min 2,5-åriga dotter har brutit benet när hon hoppade studsmatta så hon har varit gipsad nu i 1,5 vecka och har 3,5 vecka kvar innan vi får ta bort gipset. Dessutom har jag fortfarande inte gått upp något i vikt, eller jag har gått upp fyra kilo sedan årsskiftet men dom kilona gick jag ju ner i början av graviditeten så jag ligger på +-0.
Har även läst att det närmar sig en jobbig tid för Mjukis, lider verkligen med dig, måste vara jättejobbigt. Även om ett nytt barn aldrig kan ersätta ett annat måste det dock vara skönt att ha något annat att fokusera på också när sorgen sätter in.
Vagnar har många av er köpt också, jättefina! Vet inte vem det var jag såg hade köpt en grön men den blev jag riktigt avis på Jag har äntligen tagit mig i kragen och sålt min svarta Emmaljunga Edge Duo Combi från -04 och istället köpt en begagnat Babytravel Jogger från -06 i jättefint skick. Det enda dumma är att jag ville ha en svart sådan också men hittade ingen som jag lyckades köpa för ett bra pris så det blev en med beige liggdel och en röd sittdel, kostade bara 1500:- för hela alltet så jag slog till ändå
Min vagn fick jag 3500:- för så jag tjänade ju en slant också som jag bla tänkte lägga på ståbräda och babysitter till bebisen. Dessutom har den nya sittvagnen varit ovärdelig nu när Ellen har brutit benet eftersom på våra andra vagnar gick det inte att ta bort bågen som benen skall in under. Är lite svårt (läs omöjligt) att klämma in ett ben med gips från tår till halva låret under en sådan båge.
Är sååå himla avis på er som kan åka till Ullared och handla, bor alldeles för långt bort själv. Måste vara en dröm att gå omkring där och fynda en massa bebisgrejer nu.
Funderade också på något inlägg från Dalarna-borna här tidigare. Jag bor ju i Gävleborg och har inte hört något om att vi skall skicka personer till Falun. Vet att många som bor här omkring brukar åka till Mora för att föda, det gjorde jag med Ellen också, men det ska ju ha stängt i sommar så det är ju inget alternativ för oss den här gången. I normala fall har jag aldrig hört någon som åker till Falun istället för till Gävle eller Hudik men det kanske är något speciellt i sommar då...? Föda i en korridor verkar inget vidare... Själv har jag, efter en del terapi, beslutat mig för att jag vill ha snitt den här gången och då i Gävle, är så himla förlossningsrädd, känns jätteskönt att ha fattat beslutet i alla fall så får vi väl se vad läkaren säger när jag får träffa honom/henne.
Vad läskigt det måste ha varit för Pusselbiten och Zandrisen (tror jag det var...) att få så där mycket värkar, vilken tur att det inte var någon fara dock men ta det lugnt för guds skull!!
Har förmodligen glömt att kommentera en miljon saker nu men det är inte så lätt när man varit borta så länge...