Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Denise! Gullige!

mammab: så kände jag på julafton haha helt utan anledning dessutom...bara depression...men blev övertalad så det var ju tur för det var trevligt att fira jul. Men nu vet ju inte jag, du kan ju ha anledning.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-03-31 22:23:52 följande:
    På tal om svullnad så har mina "läppar" svullnat rejält Jag har faktiskt värk i dem. Känns jobbigt att gå och att sitta ner. Sen har jag ju också fått fogbesvär mellan benen. Ser ut som att jag har skitit på mig när jag går och har ont.
    Om du menar läpparna på nedervåningen så är det Åderbråck. Det har jag också. Höj fotänden på sängen så rinner blodet tillbaka lite under natten så att trycket och värken minskar.

Jag hade samma när jag väntade Victor från vecka 25. Det gick bort i samband med att han föddes tack och lov. Kom tillbaka straxt efter vecka 20 något sådant i denna grav, det brukar återkomma vid varje ny graviditet.

Jag har ju också foglossning så jag vet precis hur trevlig kombinationen foglossning/åderbråck är...not! Jobbigast är att stå och gå en längre stund,  tex i en affär. bäckenet smärtar och puppan känns som om den ska sprängas...eller åtminstone att bebisen ska trilla ut eller något.
  • Beckah82

Häftigt...inser ni att det finns BF december-listor ute nu

BF juli känns inte alls så långt borta längre. När jag startade den första tråden så hade många här inne inte ens plussat hehe. Jag var precis nyplussad och och plussade tidigt och har BF 5 juli enligt mens och UL så det var verkligen i ett tidigt skede tråden startades.

När BF augusti-tråden äntligen kom kändes det ashäftigt och nu finns redan BF december...snart kommer BF 2008!

• Beckah82
    VAGINALT ÅDERBRÅCK

Åderbråcket i puppan är inte så viktigt hur det ser ut...det försvinner efter förlossningen till skillnad från åderbråck på benen som tyvärr i vissa fall stannar kvar.

Åderbråck i puppan vet man att man har om det känns som att läpparna är två påsar fyllda med vätska, svullna och tjusiga och ömma och spänner och känns som om de ska sprängas eller att insidan ska vändas ut och in eller som att bebisen ska trilla ut.

Sex? hahahaha! Yeah right...

Traska omkring i affärer eller sitta upprätt på en stol länge är inte längre något alldagligt...det är förenat med smärta i puppan.

Att höja fotänden på sängen så att blodet rinner tillbaka en smula är det enda som kan hjälpa alls.

Kommer med all säkerhet tillbaka vid alla framtida graviditeter.
  • Beckah82

När jag fick det i vecka 25-26 när jag väntade Victor, så hade jag ingen aning. Jag ringde till BM och sa att det kändes som att bebisen höll på att trilla ut. Hon blev mycket orolig så jag fick en akuttid och fick kollat upp och där fann hon Åderbråck och förklarade att det är ungefär samma sak som hemorojder fast hemorojder får man i rumpan medan åderbråck är vad man får i puppan ja och på benen som är lite vanligare).

Det gick över när Victor föddes och har aldrig besvärat efter födseln.

Nu denna graviditet kände jag en välbekant sprängande känsla i läpparna för någon vecka sedan och konstaterade ganska snart att det var Åderbråck. Frågade också läkaren på första bästa gynbesöket och han bekräftade.

USCH!

Men man får vara tacksam för det lilla, nämligen att det försvinner sedan

• Beckah82

Nej sex blir det inte mycket av...ibland, men då oralsex för någon penetrering är inte att tänka på...Vi har provat då och då men det gör ju jätteont.

JoNaLi; det kan nog vara värt at kolla upp även om det förmodligen inte är något konstigt.

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3