• L2K

BF Juli-07 Nr3

Solstraalen - låter väldigt lustigt! Har du pratat med din bm om det?

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Mamasita - det är ju tur att det finns nån som kollar upp sånt så man vet!
  • L2K
    Solstraalen - ingen aning. Jag kan få ryckningar i nån muskel ibland när jag slappnar av och är på väg att somna men annars kan jag inte komma på att jag har haft det.
  • L2K
    Mamasita - Okej. Då förstår jag att du hade så bra koll.

Och jag har ingen aning om varken vad det är eller med namn. Min svägerska säger att magen är likadan som första gången men vill inte säga om hon tror att det är en tjej eller kille. (Hon har gissat rätt på dom andra två plus en hel del ungar till =)
    Sambon har varit bomsäker med dom andra två att det va killar men är inte lika säker den här gången....
    Själv har jag ställt in mig på att det är en kille.

Men vi tänkte tjuvkolla den här gången. Vi har sagt att det får räcka med barn sen och man ska väl testa allt här i livet åtminstone en gång!
  • L2K
    mammab - har inget svar på din fråga, men fy sjutton vad struligt det lät!!!!
  • L2K
    Mamsita - Vi ska på UL den 3/4 så vi har ett tag kvar.
    Och nä, är så dålig på det där med namn känns det som. Jag skulle kunna tänka mig en Emil men sambon tvätvägrar det!
    Även Emilia, som Oskar skulle ha hetat om han blivit en tjej, finns kvar men det är inte sambon lika sugen på numera... Så svårt så!!!

Agaton var jättefint ju! Och Isolde är ju väldigt fint det med!

little baby - är det det gråa bäckenbältet du menar eller nåt annat? Det gråa har jag, lever med det nästan all vaken tid för att orka med foglossningen.
  • L2K
    mammab - ja, då borde du verkligen ha fått hem papperna! Ring imorn och fråga om dom har skickat dom. Be att dom gör det annars!
  • L2K
    little baby - om mina kotor är glappa vet jag inte, däremot är jag överrörlig i ryggen. Låter väl lite som samma sak. (Nån som vet?  )
    Jag fick till svar att om man va överrörlig brukar foglossningen komma tidigare.

Om du har möjlighet är vattengympa skönt! Jag går via sjukgymnasten. Ska även få akupunktur mot det med. Längtar såååå!!!
  • L2K
    little baby - jag har testat tens dom andra två gångerna men fick göra det så sent i graviditeterna att jag aldrig riktigt hann varken vänja mig eller komma underfund med det ordentligt. Så vänta inte för länge om du vill testa är mitt råd.

Och jag läste i en gravidtidning att akupunktur skulle vara ett av dom bästa hjälpmedlel som fanns mot foglossning. Har gått på akupunktur innan mot annat så jag tänkte att det kan va värt att testa nu med.
    Hade även en nål på sista förlossningen.
  • L2K
    LindaoJohan - om du har så ont borde du nog träffa läkaren igen!!! Det är inte meningen att du bara ska orka med jobbet men inget annat i livet för stunden.
    Det var anledningen till att jag fick mina 100%. Jag orkade mina fyra timmar på jobbet men inte nåt annat, inte ens barnen.
    Var det du som snart ska ha semester? (minnet är inte det bästa )
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3