• Tania

BF Juli-07 Nr3

Ska bara tillägga att om man jobbar med mat vill man inte komma hem och fortsätta jobba (laga mat) sen.

Jag tycker att det är skittråkigt att laga mat på kvällen och jag har ingen motivation alls!
  • Tania

Jag sitter och kollar ny bil jag med. Jag vill byta ut vår ford Focus -00 till en nyare Focus. Jag älskar den bilen men ny är det dags att byta upp sig igen innan den börjar bli för "gammal".

Funderar på en flexifuel eftersom det är ju bra med miljöbil och så blir det ju bara dyrare å dyrare med bensin. Sen är det ju en bonus att man får skattelättnad.
    Min man var inne på en v50 men jag tycker att en sån bil spränger min pengagräns.
    Focusen är lite mer i min prisklass... inte mer än 120 000:- vill jag lägga på en bil. Men då ska den inte vara äldre än tre år och inte gått mer än 4-5000 ca.
    Vi har haft så många skräpbilar och när vi köpte den första "riktiga" bilen Fiat Brava -99 när den var två år gammal bestämde jag mig för att aldrig mer ha en fixarbil. 
    Vi får se hur vi gör om vi behåller lilla bilen med eller om vi klarar oss på en. Usch va bortskämd eller rättare sagt bekväm man är.
  • Tania

Förresten var jag ju inne på Barnens Hus igår och tittade på babyskyddet från Akta Graco och idag när vi var inne en timme efter att de öppnat så fanns det bara EN kvar!!!

Jag slängde mig på den som en utsvulten hyena så nu står den i bebisens rum fortfarande i lådan och bara väntar.
  • Tania

Halvblod: Färgen heter Maria Red men den är mörkgrå med ett rött spädbarnsskydd inuti. 

• Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-10 17:25:27 följande:
    Ehh jag blir så frustrerad!Jag kan inte köpa plus-medlemskap!!! Det säger kortköp nekades(200) hela tiden! Vad fan är problemet! Hjälp mig någon :(Både jag och mannen har försökt att betala med båda våra kort men det går inte, någon som vet?!
    Vad använder ni för browser?
  • Tania

hmm.... konstigt...

Det kanske är något som strular med FL. Försök senare eller vänta någon dag. De ska ju hålla på och uppdatera och så...
  • Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-10 17:58:50 följande:
    Men åh :( Jag vill ju så gärna, nu när jag äntligen hade bestämt mig :)Jaha, nu är mannen nere och kollar på en ford mondeo, går rätt så bra verkar det som. Han sågar snubben där nere verkar det som. Han får väl ner priset en aning annars tror jag att den är vår idag :D
    Va spännande med en ny bil!!
    Hoppas att säljaren är på gott humör och känner sig givmild
  • Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-10 18:25:33 följande:
    Jag får verkligen hoppas det :D men som det ser ut nu så är den i alla fall vår :DMannen som sålde bilen väntar nu bara på att bli upphämtad av sin vän :D så det blir väl en tur i den "nya" bilen till McDonalds idag :D haha!
    Jag ringde just min pappa (experten på att pruta ) så i morgon åker vi och tittar på bilar.
    Alltid lika kul
  • Tania

Det kryper i mina ben också men det känns som ångest för mig. Jag har haft det förut också utan att vara gravid. 

Jag mår jättedåligt av min knäångest. Tur är väl det att jag har det väldigt sällan.
    Det känns som om det kliar/värker/känns allmänt obehagligt när det väl kommer. Måste spänna knäna jättehårt för att lindra obehaget.
  • Tania

I morgon blir det ny-bils-tittande Skoj!

Vilket är snyggast då.. en silvergrå eller vinröd ford focus??
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3