Inlägg från: L2K
|
-
-
LindaoJohan - jag var jätteorolig för om jag skulle bli godkänd hos fk eller inte men hade tur! Be att läkaren skriver så utförligt som möjligt om dina smärtor. Sen får ju du själv fylla i hur du mår i papperna från fk och där gäller det att du är jättetydlig!
Om du redan har fått 50% godkänt kan du ju chansa att skicka in på 100% (om du får det av läkaren...). Om jag har förstått deras regler rätt ska du få svar inom tre dygn om du har blivit godkänd och blir du nekad ska du få utbetalt till det datum dom nekade dig. Då kan du ju gå tillbaka till 50% igen.
Om du är sosäker hur reglerna är kan du ju ringa anonymt och kolla upp det.
Men om jag var du hade jag ringt läkaren igen. Du har ju försökt jobba och det funkar inte! -
mammab - visst är det kul? Not! Det viktigaste är ju att du fyller i så noga som möjligt om dina krämpor.
Är det nåt speciellt på lappen du inte fattar?
-
LindaoJohan - När började sjukskrivningen? Dom första 14 dagarna står jobbet för, sen ska dom anmäla till till fk och du ska få hem papper att fylla i. Och gör det så fort som möjligt då!!!
När du har skickat in dom ska du få svaret inom tre dagar. Så har jag fattat det. -
Okej. Jobbigt! Jag fyllde i alla krämpor jag kunde komma på. Och beskrev så noga jag kunde. Men för mig gällde det "bara" att beskriva foglossning.mrsbygg skrev 2007-03-08 11:57:41 följande:mammab - visst är det kul? Not! Det viktigaste är ju att du fyller i så noga som möjligt om dina krämpor. Är det nåt speciellt på lappen du inte fattar? Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723typ allt...hehe..så svårt å fylla i sjukdomssaker när man inte ser vad läkarn har skrivit..lider av depression enda jag kom fram till och visste redan själv hehe..sen hur sjutton ska jag beskriva hur sjukodomen påverkar mina möjligheter att arbeta/söka arbete? hade tänskt skriva mina symtomper där men som sagt ser ju inte va läkarn skrivit på intyget..kråkstil!!
Men om du inte kommer underfund med lappen kan det ju va smart att ta en tur till fk för hjälp. -
Då är ju det redan inlämnat. Ska finnas registrerat redan då.mrsbygg skrev 2007-03-08 11:59:56 följande:sen ska juh läkarintyget med orginalet..men det tog juh kärringen på fk?!
-
vickyb - ungefär så får jag... och enligt min sjukgymnast är det fogarna...
veronicaq - vad trist! här funkar det än så länge utan att bli allt för illa. har lite svårt att hitta ställningar som funkar med foglossningen bara. -
Fråga jobbet om dom har skickat in det. För mitt jobb gjorde det inte i tid!!!LindaoJohan skrev 2007-03-08 12:01:10 följande:L2K; okej... ja jag har haft sjukskrivning sedan typ 17 februari nånting tror jag. fick först för mig att det va början av mars, tog lite fel på månader... då måste ju chefen ha skickat in allt redan...Jag har ju skickat in kopia till dom oxå www.lindisen.bloggagratis.se
-
vickyb - det lät smart!!!
Och mina dagar kommer och går dom med, ibland superont ibland inget alls... Jobbigt och skönt på samma gång! -
Varför skulle du inte vara välkommen här!?!?! Vad hemskt att andra änglamammor inte får va med i "vanliga" trådar!!! Ni är ju lika mycket gravida som vi alla andra är!!!Mjukis82 skrev 2007-03-08 18:29:10 följande:Vill bara skicka er tjejer en stor kram! Anledningen är att jag är glad att jag får hänga med er här... Tydligen är det många änglamammor som inte är välkomna bland "vanliga" gravida och månadstrådar (exempelvis oktober-tråden). Så KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
Vi andra ska istället vara glada att ni vill dela med er!!! För skulle nåt hända oss vet vi ju var vi kan få stöd!
Och med risk för att skrämma upp nån, men såååå ovanligt är det ju inte. Jag själv har under tre år förlorat tre barn i min omgivning i SIDS och PSD. Och nästan en till i stroke.
Så massor med kramar tillbaka!!!!!Vattengympa och som dom andra skriver, kryckor är skönt när det är som värst!!! Ger lite avlastning!Nena72 skrev 2007-03-09 08:07:32 följande:Jag blir fortsatt sjukskriven pga foglossningar. Kan snart inte röra mig Finns det inget "botemedel" mot sådant??Hade aldrig sådana problem när jag väntade dottern.