• Tania

BF Juli-07 Nr3

Madde: Jo vi bor på bäckby vid radhusen uppe vid "byggleken" (golfbanan). Jag har bott på bäckby hela mitt liv förutom två år då jag bodde i lght på Spantgatan (usch).

Här på "fina" sidan är det lugnt och skönt men jag håller mig borta från centrum. Gillar inte vad det har blivit av det.
    Jag har inte fått svar än men säljaren har väl inte vaknat än
    Hoppas att det ligger ett mail och väntar när jag kommer hem.
  • Tania

Hej tjejer.

Idag är en mörk dag fastän solen skiner för fullt utomhus.
    I morse ringde min mammas läkare till pappa och berättade att de hittat en (visserligen godartad) tumör i hjärnan på henne.
    Hon har gått in i väggen för ett par år sen men fortfarande har hon jätteproblem med minnet och stressar upp sig för minsta lilla så läkaren ville kolla upp så att det inte var nåt mer än stress som orsakade allt. Hon fick göra en kontraströntgen och nu har de hittat en fläck i hjärnsäcken på henne.

Läkaren ska skicka en remiss till neurologen så ska de gå vidare med undersökningar för att kolla om de ska göra något.

Jag är själv innen i en hemsk svacka och grinar för minsta lilla och så kommer nåt sånt här. Pappa gick strax innan lunch idag och jag gick strax efter. Ringde till dagis och sa att jag hämtar Melle tidigare. När jag kom dit såg de så frågande ut så självklart fick jag lov att berätta att jag fått ett tråkigt besked... men inte ens det klarade jag av utan att tårarna trängde fram.

Messade min man som satt på jobbet så han blev också jätteledsen och är på väg hem han med.

Jag kanske överreagerar men det är ju för tusan en TUMÖR I HJÄRNAN!!!!!

Vill inte gråta framför Melle men det är lite svårt när det kommer mer hela tiden.

• Tania

Tack allihopa!!

Jag följde med mamma och pappa för att köpa nya mobiler till dem och jag fick tvinga mig själva att inte tänka på det.

Jag har hittat lite information om den sortens tumör hon har och den växer i hjärnhinnan alltså inte i hjärnan och den kan inte sprida sig in i hjärnan utan den trycker bara på den när/om den växer. På så sätt kan det gå ut över minnet och organisationsförmågan. En del märker en personlighetsförändring vilket vi redan märkt på henne eftersom hon är så förvirrad ibland. Det konstigaste är att hon har dåligt närminne men hon kommer ihåg när en av hennes mostrar fyller år (samma datum som min BF)

Jag har slutat grina i alla fall... tack vare internet fick jag lite mer kött på benen och kunde förstå lite mer i alla fall.

• Tania

Copernicus: Tack så jättemycket för att du delade med dig av dina erfarenheter. Jag mår bättre nu när jag har läst på lite mer om det. Tanken finns ju fortfarande att hon faktiskt har cancer i skallen, men läkarna hade sagt åt henne att de skulle hjälpa henne med allt och se till att det blev bra.
    Tycker även synd om pappa som har ett jättetungt och stressigt arbete eftersom han äger resturangen (tillsammans med mamma) och får dra det tyngsta lassen. Jag kan ju efter mina timmar gå hem och släppa arbetet medan han tänker på det hela tiden. Nu har jag sett till att han får vara ledig ett par dagar men mer kan jag inte göra...

Efter lunchen ringde jag och frågade om de ville följa med och testa en bil jag sett på nätet så eftermiddagen blev en mysig provtur i en V50 i solskenet.

Kan tillägga att det nog blir den bilen... Löved it!!

• Tania

Morriz: God morgon!

Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på förlossningen fram till igår då jag satt och kollade igenom gamla foton på datorn. Där kom det upp när Melle föddes och genast blev jag påmind om att jag ska göra det igen.
    Men den här gången vet jag ju vad det gäller och känner mig faktiskt helt lugn inför det.
    Jag vet vad jag INTE ska göra och vad jag borde göra den här gången. Dvs... jag ska INTE stanna kvar längre på BB än jag känner att jag trivs.
    Sen har jag bestämt mig för att det INTE ska ta 31timmar från vattnet gick tills han var ute. Det var lite för jobbigt
    Nä nu är det dags för dagis och jobb..... igen.....
    Ha det så bra!!
  • Tania

Sitter och dricker en juice/shake av banan, gröna äpplen och clementin och så lite vanilj/jordgubbsglass. Den blev jättegod men oj så mättande.

Ett riktigt bra sätt att få i sig frukt utan att behöva äta. Jag har fått en enorm törst men avsmak för mat så det här var ju perfekt. Synd att man inte "kan" mixa och dricka en spaghetti bolognese
  • Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-17 20:33:28 följande:
    Har precis käkat middag hemma hos pappa och nu funderar jag på att äta lite banan och päron Har ätit ganska många frukter idag riktigt stolt. Måste dock göra äckliga läxor mm.. riktigt roligt med Samhälle C - baltikum och deras nya relationer med EU, för det är något jag verkligen kommer att behöva veta när jag fortsätter att utbilda mig...·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Oj det är mycket jag har pluggat som jag aldrig kommer att ha nytta av... eller ens kommer ihåg för den delen
  • Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-17 22:21:27 följande:
    oops. har inte ens tänkt på tanken om vikt... ihh, är ganska ung i mina lemmar fortfarande så jag hoppas på att kunna bygga en aning muskler istället för att förstöra kroppen tbmh, vad studerade du till om ja får fråga? Måste nämligen kolla läget lite så att jag tajmar bebisens uppväxt med mina fortsatta studier. Fortsatte du att studera efter gymnasiet osv?·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.·
    Nej herregud... jag gick bara handels och administration på gymnasiet och sen började jag jobba på Team Sportia på en gång. Efter två år i sporthandeln började jag jobba med pappa när han köpte restaurangen och där har jag varit sen 1998
    Jag har aldrig gillat att plugga och kommer nog inte göra det nåt mer. 
  • Tania
    teenpregnancy skrev 2007-03-18 14:35:25 följande:
    tbmh skrev 2007-03-18 12:12:26 följande: teenpregnancy skrev 2007-03-17 22:21:27 följande: oops. har inte ens tänkt på tanken om vikt... ihh, är ganska ung i mina lemmar fortfarande så jag hoppas på att kunna bygga en aning muskler istället för att förstöra kroppen tbmh, vad studerade du till om ja får fråga? Måste nämligen kolla läget lite så att jag tajmar bebisens uppväxt med mina fortsatta studier. Fortsatte du att studera efter gymnasiet osv?·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°•.¸.· Nej herregud... jag gick bara handels och administration på gymnasiet och sen började jag jobba på Team Sportia på en gång. Efter två år i sporthandeln började jag jobba med pappa när han köpte restaurangen och där har jag varit sen 1998 Jag har aldrig gillat att plugga och kommer nog inte göra det nåt mer.  Ja du, hade jag turen att få arbeta hos en av mina föräldrar om de nu skulle ha bra flytande företag skulle jag ju helst gärna vilja göra det. Dock ska lilla jag bli BM HAHA! Mamma tyckte att jag var dum i huvet nät jag sa det... jaja, det är i alla fall vad som kommer efter att bebisen är lite äldre...·.¸.•°*°•¸.♥´Snutten 13 Juli-2007`♥.¸•°*°
    Hehe... Tur och tur... det har sina nackdelar att jobba med sina föräldrar. Man är inte bara en anställd utan förväntas göra mer än andra. Man ska alltid ställa upp. Man får ta ansvar när han inte är där. Man ses som chefens lilla dotter INTE som vuxen arbetande människa. Man hör skitsnack bakom ryggen från folk som tycker att man har fördelar... får gå tidigare... mer lön osv...  men det de inte ser är att man får jobba dubbelt upp och ta ansvar som man egentligen inte bett om. SÅ nog är det inte en dans på rosor att arbeta för en förälder.
    OBS!
    MAN = JAG
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3