Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

hej i helt underbart väder!
    Casper har åkt till sommarstugan med mamma och sen ska han sova hos henne  så vi kan greja!
    Ska fixa i trädgården och skura inne så vi kan ställa fram våra nya fina köksmöbler.
    Igår var ajg hem till min gamla barndomskompis som jag inte pratat med på länge då hennes man och min sambo är osams. Men jag orkar inte längre titta åt ett annat håll när vi möts, vi har alltid varit jättetajta! Hon fick tvillingar för ett år sen och hennes man jobbar på HM så en hel kasse med ursnyggamamma kläder fick jag med mej hem.
    Skönt för när man som jag jobbar i en butik så kan man inte sätta på sej vad som helst.

Skönt att höra att Zandrisen är tillbaka hemma!!!!

• copernicus

vi är också barnlediga, såå skönt även om jag saknar honom hela tiden.
    Casper är dålig igen, han har varit fin i sina eksem istortsett hela vintern men nu har det blåssat upp rejält. så igår fick vi en akuttid för träff med hans hudläkare och en tid för bad. de tog även odling på köttsåren på hans fötter för att se om han återigen behöver antibiotika och sen har han troligtvis pollenallergi också för han kan inte andas på nätterna så vi är vakna hur mycket som helst. Så idag var det bara att ringa hans läkare för allergierna och få nya mediciner. suck!
    Nu har mamma Casper med sej till stugan och svarar inte i mobilen och hon vet inte att han har fått nya föreskrifter på medicinen, men hon vet att läkaren skulle ringa upp mej på em. så lite sur blir jag på henne!

Kul kväll det här blir! Jag är sur redan!
    Var på city Gross för första gången (de öppnade alldeles nyss här) och handlade. Jag brukar vara så noga med att kolla datum men missade tydligen det på min yoghurt och så klart så gick den ut idag. gahhhh
    ringde till dem och skulle få en ny nästa gång, men ändå!!!

sorry tjejer, att jag bara öser ur mej!Ledsen

• copernicus

zanadrisen:
    visst är personalen bra där, ringde till förlossningen i lördags då jag hade haft förvärkar och fick jättebra bemötande!
    Men tyvärr ska de stänga Mora i juli/augusti så vi får väl trängas och jäklas med sur stressad personal när det blir vår tur. (om du kan hålla dej)

ekonomisnack? blä!
    jag vill vara ekonomiskt oberoende!

• copernicus

jag älskar att vara gravid!!!!
    jag vill inte att det ska ta slut, vill föda och fortsätta vara gravid ändå!
    Bland det första jag sa när Casper fötts var att jag saknade min mage, och nu när jag aldrig ska vara gravid igen, usch jag hatar tanken!

• copernicus

ja får se om det hjälper
    min kompis har provat alla knep/igångsättare som finns och nu har hon gått en vecka över tiden.
    Hon fick dottern en vecka före beräknat sist så det var helt oväntat att hon skulle gå över nu.

• copernicus

ja har man haft det jobbigt så längtar man såklart mer än om man som jag mår bra.
    Av nån konstig anledning så mår jag bättre när jag är gravid än annars.
    Men jag längtar massor efter bebisen!!

• copernicus

tråkigt att du hatar det så mycket, för mej är det den finaste gåvan som finns, och jag känner mej lycligt lottad som får vara gravid!!!

• copernicus

precis sanna kaarina så känner jag med!
    Att vi efter tre års försök äntligen blev gravida med Casper var så STORT! OCh sen trodde vi inte att vi skulle få fler barn men efter ett troligt missfall i somras så gick det på första försöket och det känns nästan större!
    Min sambo blev misshandlad 94 och hade fått veta att chanserna att få barn var minimala!
    Sen har våra kompisar k ä m p a t och vi har sett deras lidande. Jag tycker att det är en stor gåva att få barnet också, men att få bära barnet och vara dess närmaste är så speciellt för mej!

• copernicus

godnatt nu ska jag lägga mej, mår så fruktansvärt illa! Vet inte varför kanske för att jag inte ätit nån lagad mat idag utan bara yoghurt och sånt.
    blä hatar å kräkas.
    natti!

• copernicus

godmorgon!
    här gick jag och la mej redan klockan 21 igår, kul kväll för min sambo!
    Vi hade dessutom 11 års jubileum, men jag orkade bara inte!!
    Hade jobbat hela dan från 9 till 18 och bara haft krångel på jobbet!!!!
    Dessutom fick jag upp hela frukosten igår och mådde sådär.

Jobbar idag med så ska strax iväg.
    Alla shoppingglada kan ju komma till kupolen för vi har ALLTID öppet! suckPenga mun

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3