BF Juli-07 Nr3
okey tack tjejer. tror jag ska försöka med att klara mig utan annars får jag väl köpa en senare :)
okey tack tjejer. tror jag ska försöka med att klara mig utan annars får jag väl köpa en senare :)
jag räknade ut att jag lagt ut närmare 6000 fast då började jag handla in redan i vecka 10 just för att inet behöva slänga ut för mycket per månad
jag har köpt bilbarnstol acta graco autobas kostade då 998kr
barnvagn emmaljunga 04 begagnad använd ca 5 månader 1800 kr
Skötbyrå och barnsäng Brios körsbär begagnad 1000 kr
Resesängen idag 395 kr
Skötväskan 395 kr
kläder 350 + 299+ 300+199 = 1148 kr
Blöjor 125 kr
skötbädd oanvänd Gratis samma som bärsele
babysitter och babygym
så jag landat hittils på en slutsumma 5861 kr
Godnatt jessa. hoppas du haft det bra då du inte har varit här inne hela dagen :)
LINDISEN jag är arbetslös nu sen min brukare dog. jag är inskriven på arbetsförmedlingen och har akassa till förlossningen. men som min handledare sa så behöver jag inte göra något behöver inte ringa runte efter jobb att han skrev in förhinder gravid. så det betyder att jag inet behöver ringa och rapportera in heller ska bara på en träff nu på onsdag för att uppdatera min handlingsplan. men nja jag är vecka 30 nu så jag vet inte riktigt vad som ska stå den handlingsplanen. men nog har du rätt att stämpla. hoppas det hjälpte dig lite iaf
"Måste se om någon kan hjälpa mig med detta, orkar inte ringa runt å kolla!!
Mitt vikariat går ut den sista juni, blir alltså arbetslös då. Är sjukskriven nu på 50% och det blir förmodligen snart på 100%. Om jag är sjukskriven till bf den 28/7 på 100% så kan jag ju inte söka massa jobb (man måste ju det för att ha rätt till a-kassa) men får jag då, trots att jag e arblös, ersättning från fk den månad jag är sjukskriven men inte har något jobb...?
Bör man börja ta ut föräldrapeng tidigare än den 28;e juli och strunta i allt vad sjukskrivning och jobbsökande heter mellan sista juni och bf??"
Blir jätteglad om någon har tips till mig då jag inte orkar sitta i kötid till fk...
Ja just ja alla godmorgon :) hoppas allt är bra med alla. och håller verkligen tummarna för Zandrisen och pusselbiten.
tyvärr tror jag att det börjas nu vi är så pass nära nu så vi kommer att börja alla med värkar och sjukhusbesök och ev födda bebisar i förtid. men jag hoppas vi får behålla dom i magen ett antal veckor till iaf.
LIndisen skönt att det ordnade sig.
:( hemskt att höra att vi har redan tre som har värkar vet att vi inte har såå länge kvar men vi har ändå en bit kvar .. jag önskar er verkligen lycka till och hoppas det avtar och att era bebisar mår bra och stannar inne ett tag till.
Jag hoppas vi får höra nått om zandrisen snart för ingen har väl hört från henne än? :(
och jag är orolig för en sak. tänk om man inte märker då värkarna kommer igång? jag känner det som jag tror är sammandragningar känns som att magen drar ihop sig på nätterna och spänner som bara den. ska prata med BM imorgon men ja är ändå lite nojig för det
Zandrisen skönt att höra att du fick så bra och snabb hjälp och att bebisen mår bra där han hör hemma i din mage. förstår att du kommer ha en hemsk tid framför dig men vi finns här om du behöver få ut lite frustration. det är inte för lång tid kvar nu.
Rullgardinsflickan..
ditt jobb har ingen rätt att ge dig dåligt samvete för att du stannar hemma nu. du har fått beviljad HP och vet att det är många som får avslag så FK ansåg att du behöver gå hemma. det enda du har ansvar för i och med det är dig själv och den lilla som växer i din mage. det är ingen som tackar dig för att du fortsätter och jobba tiden ut och sliter ut dig. stanna hemma med gott samvete. och vila upp dig för förlossningen och den kommande tiden hemma med ett nyfött barn, dom har länge vetat att du ska bli mamma ledig så att dom inet fixat med vikarie åt dig som är beredd att hoppa in för dig nu när du går hemma är inte ditt misstag det är deras.
så ha ett gott samvete när du säger hejdå till ditt jobb och stannar hemma och vilar upp dig.
pussel varför åker du inte in ock kollar?
det enda jag är rädd inför förlossningen är att inte hinna dit. det är 9 mil bort till närmaste. och om jag är ensam hemma just då lär bli ganska svårt.
och sen att inte känna värkarna. att missa dom totalt. mysko.